Otázka 15
Na které dvě hlavní skupiny jsou rozděleni lidé v produktivním věku?
A Zaměstnaní a nezaměstnaní
B V produktivním věku a mimo produktivní věk
C Zaměstnaní na plný úvazek a zaměstnaní na částečný úvazek
D Patřící k pracovní síle a nepatřící k pracovní síle
Zjišťuje se, zda žák:
Poznámky:
Z dovedností ČG úloha zapojuje:
Žák musí prokazovat zároveň doslovné porozumění textu i vysuzování ze souvislostí. Přizpůsobí zvyklosti čtení podle charakteru textu a pomáhá si tím, že se opírá o grafickou formu sdělení, tj. o místo, které má informace v diagramu.
Úloha je snadná, ale potíže budou mít žáci, kteří neznají „žánr“ stromového diagramu nebo nejsou zvyklí na třídění pojmů. Tomu je můžeme učit nejen se statistickými údaji, ale rovněž s pojmy odbornými i laickými. Např. pojem „úspěch“ mohou žáci rozkládat na jeho složky a ty pojmenovávat:
úspěch může být v společenském životě člověka nebo v osobním životě; v osobním životě to může být ve vztahu k blízkým osobám (v lásce a partnerství) nebo k sobě samému (spokojenost s dosaženými cíli); úspěch v osobním životě ve vztahu k sobě samému může spočívat v udržení zdraví a kondice nebo v rozvoji svého ducha nebo v udržení a posílení sebeúcty; posílení sebeúcty může pramenit z dobrých výkonů, které dovádějí práci do konce, nebo pramení z projevů osob, jimž důvěřuji, nebo z vědomí lidských práv atd.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Co zjišťují testy čtenářské gramotnosti PISA?.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: