Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce
Odborný článek

Americké výzkumy zaměřené na efektivnost technologií při výuce

10. 3. 1998 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Helena Hlaváčková

Anotace

Zpráva o vystoupení ředitelky Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při americkém Ministerstvu školství Lindy Roberts na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattanu z něhož vyplývá, že do budoucna chce americká vláda klást mnohem větší důraz na hodnocení projektů zavádění technologií do škol.

Na konferenci o technologiích ve školství v americkém Manhattnu Linda Roberts, ředitelka Úřadu pro Technologie ve vzdělávání při Ministerstvu školství, uvedla, že je opravdu důležité shromažďovat data a sledovat, jak se zhodnocují náklady investované do technologií ve školách.
Hodnocení úspěšnosti technologií se ujaly i školské úřady, které již začaly samy vyhodnocovat využívání počítačů ve třídách, bez pomoci federální vlády. Jedním z příkladů je okres - South Huntington v New York City, kde začínají s vyhodnocováním prvních dvou let programu, který umožnil instalovat pět propojených počítačů do každé třídy základních škol. Hodnotí se jak dopad technologií na kulturu třídy, tak i vliv na výkon studentů.
Hodnocení vlivu počítačů na proces učení se stává prioritní nejenom ve Spojených státech, ale například i v Austrálii, kde Graham C. Rixon (ředitel dívčí soukromé školy v Como) začíná s hodnocením programu, který umožnil všem studentům do 12 let používat notebooky. G. C. Rixon uvedl, že odborné studie zodpoví i takové otázky, jakými jsou například: Zlepší se výsledky mého dítěte v matematice, nebo jazycích pomocí technologií? Tyto hodnotící studie se zároveň budou zabývat možnými škodlivými vlivy, jakými jsou vadné držení těla, oční problémy apod.
Zásadním problémem v zavádění technologií do škol však nadále zůstává nedostatečné školení učitelů, a rovněž nesprávná výchova studentů, nové generace učitelů na amerických univerzitách a pedagogických vysokých školách, v adekvátním používání technologií, jak uvedla Linda Roberts. Jedním z řešení je nový federální grantový program (Technology Innovation Challenge Grant Program), který vyhradil na tyto problémy pro letošní rok 75 miliónů amerických dolarů.

zdroj: Pamela Mendels, http://www.nytimes.com/library/tech/98

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Helena Hlaváčková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.