ISTE a její standardy technologických dovedností studentů
Společnost pro technologie ve vzdělávání (International Society for Technology in Education - ISTE) zveřejnila národní standardy, podle kterých mohou učitelé měřit technologické dovednosti studentů. Směrnice zahrnují seznam dovedností, které by studenti měli ovládat po ukončení 2, 5, 8 a 12 třídy.
Příklady směrnic:
- Po ukončení 2 třídy by žáci měli být schopni používat vstupní i výstupní zařízení počítače tak, aby mohli s informačními technologiemi pracovat a vytvořili si k nim kladný vztah.
- Po ukončení 5 třídy by žáci měli být schopni používat technologie v běžném životě a rozumět výhodám z toho plynoucích, stejně jako používat technologie k řešení problémů, vlastnímu vzdělávání a k využívání rozšířených výukových aktivit.
- Po ukončení 8 třídy by žáci měli být schopni odstraňovat běžné poruchy hardwaru a softwaru a používat telekomunikaci ke spolupráci s ostatními žáky, experty apod. na distanční úrovni, aby si mohli doplňovat informace související s jejich učební látkou.
- Po ukončení 12 třídy by studenti měli být schopni analyzovat klady a zápory uplatnění technologií na pracovišti i ve společnosti, stejně jako využívat technologické prostředky a zdroje pro správu financí, pracovních programů a personálně-profesionálních vztahů.
Tyto směrnice jsou součástí Projektu standardů národních vzdělávacích technologií, podporovaných společností ISTE a dalšími 12 partnerskými společnostmi, které se zabývají rozvojem vzdělávacích technologických standardů zajišťujících efektivní výukové prostředí pro studenty všech národů.
Iste: Mezinárodní společnost pro technologie ve vzdělávání (International Society for Technology in Education) je největší nezisková organizace na poli vzdělávacích technologií. Její hlavní náplní je pomoci učitelům základních a středních škol a jejich administrativním pracovníkům sdílet efektivní metody pro zkvalitnění učení studentů pomocí nových technologií. Tyto standardy byly akreditovány společností NCATE (National Council for Acreditation of Teacher Education). (pozn. autora překladu)
zdroj: http://www.iste.org/