Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Vědci zdůrazňují nové vyučovací styly

Ikona informativni

Vědci zdůrazňují nové vyučovací styly

Autor: Milan Dvořák
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese http://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Výběr z názorů George Nelsona, vedoucího iniciativy na zlepšení vzdělávání Americké společnosti pro rozvoj vědy.
Klíčová slova: reforma, USA, výzkum, vzdělávácí systém, styl

Podle Americké společnosti pro rozvoj vědy je schopnost učit se nezbytnou vlastností pro 21. století. George Nelson, vedoucí iniciativy na zlepšení vzdělávání, se domnívá, že zatímco milióny amerických studentů se učí "zpaměti" přírodovědecká a matematická fakta, měly by spíše získávat tu tolik potřebnou analytickou zručnost k pochopení dění v okolním světě a řešení každodenních problémů.

Mnoho pedagogů bylo zaplaveno množstvím nových vědomostí a zároveň i tím, jak museli vše vysvětlovat. Studenti se jednoduše mohou naučit nazpaměť mnoho látky, ale to jim nebude moc platné - musí pochopit základní pojmy. Nelson, jenž je ředitelem Projektu 2061 zabývající se reformou dlouhodobého vzdělávání, obhajuje vyučovací styly, které jsou založeny na jasném, kvantitativním a pečlivém uvažování amerických studentů.

Cílem Projektu 2061 je zlepšit dovednosti studentů vzděláváním tak, aby absolventi středních škol byli připraveni žít zajímavý, odpovědný a produktivní život ve světě stále více utvářeném vědou a technikou. Nelson se domnívá, že děti se v současné době neučí "umění" myslet, které je tak potřebné pro technologickou budoucnost 21. století. Co se týče reformace vědeckého vzdělávání, Nelson myslí, že školy musí nejprve přijmout učení se cílům, které vymezí co by studenti měli znát a byli schopni praktikovat v přírodních vědách, matematice a technologiích, a to v různých stupních obtížnosti.

Učebnice, školní činnost a testy by se měly spíše soustředit na porozumění podstatných pojmů než na memorování odborných termínů a formulí. Potřebujeme studenty povzbuzovat k tomu, aby oni sami předkládali problémy. Bohužel, Nelson má za to, že současný americký vzdělávací systém neodměňuje studenty hledající otázky, na které ještě neznají odpověď. Když nevíte jak odpovědět na otázku v testu, máte problém. Ale jako vědec, jestliže neznám odpověď, znamená to, že mám práci. Měli bychom povzbuzovat, nikoli zastrašovat.

Zdroj: Environmental News Network, Inc.
http://www.enn.com/news/enn-stories/1998/09/091598/scied.asp

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 01. 02. 1999
Zobrazeno: 2149krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
DVOŘÁK, Milan. Vědci zdůrazňují nové vyučovací styly. Metodický portál: Články [online]. 01. 02. 1999, [cit. 2019-12-10]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12305/VEDCI-ZDURAZNUJI-NOVE-VYUCOVACI-STYLY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.