Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Školy v USA dostávají technologie, ale neškolí...

Ikona informativni

Školy v USA dostávají technologie, ale neškolí učitele

Autor: Daniel Tocháček
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese http://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva výkonného ředitele amerického Fóra pro vzdělávání a technologii, podle níž pokračují americké školy v získávání stále většího množství počítačů a přípojek k Internetu, ale zaostávají ve vzdělávání učitelů.
Klíčová slova: USA, vzdělávání učitelů, technologie
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

Podle zprávy výkonného ředitele Fóra pro vzdělávání a technologii pokračují americké školy v získávání stále většího množství počítačů a přípojek k Internetu. Zaostávají však ve vzdělávání učitelů, kteří by tuto technologii byli schopni dobře ovládat. Zpráva uvádí, že počet škol, které Fórum označilo za "školy využívající technologii na vysoké úrovni", vzrostl od října 1997 z 15 na 24 procent. V době mezi léty 1994 - 1997 se zvýšilo množství veřejných škol vybavených připojením k Internetu z 35 na 78 procent. Alespoň třetina škol však nemá možnost vzdělávat učitele, jak efektivně používat technologii ve třídách. Pouze v Severní Karolíně a ve Vermontu požadují po adeptech učitelského povolání, aby předložili osvědčení o tom, že jsou schopni využít počítače a Internetu k obohacení výuky. Terry Crane, president Jostens Learning a místopředseda Fóra k tomuto tématu říká: "Investovat do počítačových technologií a internetových přípojek ve školách bez současného vzdělávaní a přípravy učitelů v počítačových oborech má asi tak stejný smysl, jako poslat do vesmíru špičkový raketoplán se zcela nevycvičenou posádkou."

zdroj: Jay Mathews, The Washington Post, "Zpráva: Třídy připojeny, ale učitelé postrádají výcvik", publikováno v The Seattle Times (http://www.seattletimes.com), 2. února 1999 

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 10. 11. 1999
Zobrazeno: 1380krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
TOCHÁČEK, Daniel. Školy v USA dostávají technologie, ale neškolí učitele. Metodický portál: Články [online]. 10. 11. 1999, [cit. 2020-04-07]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12301/SKOLY-V-USA-DOSTAVAJI-TECHNOLOGIE-ALE-NESKOLI-UCITELE.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.