Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Učitelé soupeří s internetem o pozornost

Učitelé soupeří s internetem o pozornost

Informativní příspěvek
Autor Jiří Leipert
Zpráva o vybavování poslucháren amerických univerzit bezdrátovým přístupem do internetu a komplikacích, které to přináší některým vyučujícím.

Americké univerzity valem směřují k blízké budoucnosti bezdrátových sítí a instalují bezdrátové přístupové body umožňující studentům i učitelům plnohodnotný přístup k internetu přes celou řadu mobilních zařízení v prostorách akademické půdy a knihoven. Avšak učitelé varují – používání moderních technologií při výuce představuje pro vyučující vyšší nároky na udržení pozornosti studentů.

Například při nedávné odpolední přednášce na American University ve státě Washington byly tyto trendy zcela zřetelné. Při sledování výkladu o tvorbě a rozboru firemního rozpočtu prof. Jay Malleka ze zadní řady posluchárny bylo možné pozorovat monitory notebooků přítomných studentů. Někteří z nich sledovali stránky kurzu dostupné prostřednictvím systému Blackboard.com a stahovali příslušné výukové materiály. Mnohem více studentů však prostě surfovalo po internetu, stahovali obrázky, kontrolovali elektronickou poštu apod. Jednotlivé obrazovky tak fakticky přinášely tiché svědectví o schopnosti vyučujícího zaujmout a udržet pozornost studentů. V každém využitelném okamžiku, kdy přednášející zadrhl ve výkladu či zápolil se svým notebookem, studenti briskně přepínali z primární výukové aplikace k zábavě, posílání emailů, chatování.

Dnešní vysokoškolští studenti jsou opravdu internetovou generací. Studie v rámci projektu Pew Internet and American Life zjistila, že 86% studentů intenzivně využívá síťových služeb, oproti 59% u běžné populace v USA.


zdroj: John Schwartz, Professors Vie With Web for Class's Attention,The New York Times, January 2, 2003

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám