Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní...

Ikona informativni

Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní podmínky

Autor: Tereza Křečková
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese http://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva o výsledcích výzkumu Kingstonské univerzity v Anglii, který se zabýval efektivitou zavedení systém řízení výuky (LMS) od firmy Blackboard.
Klíčová slova: LMS, výzkum, eLearning, Blackboard

Vědci z Kingstonské univerzity v Anglii zkoumali, jak by mohl jimi používaný systém řízení výuky (LMS) od firmy Blackboard, která nabízí on-line software pro vzdělávání dospělých, zvýšit počet studentů pocházejících ze znevýhodněných poměrů. Dále sledovali, zda e-learning může zlepšit šance vysokoškolských studentů na dosažení titulu. (Projekt Atlantic Philanthropies trval tři roky a stál £340,000.)

U studentů z různých prostředí, kteří se připravují k podání přihlášky na některý z programů distančního vysokoškolského vzdělávání, zvyšuje jejich úspěšnost u přijímacích zkoušek. Při hodnocení využívání LMS se výzkumný tým dotazoval 18 zaměstnanců a 320 studentů v sedmi místních střediscích distančního vzdělávání. 83% dotázaných studentů bylo starších než 25 let, a jako první z rodiny zvažují vyšší vzdělání.

Byla zkoumána přístupnost online zdrojů (například poznámky a podklady z přednášek) a možnost čerpat ze zkušeností již přijatých vysokoškoláků pocházejících ze stejného prostředí. Systém umožňoval studentům virtuální procházku po univerzitách z celé země a krok za krokem je provázel přijímacím řízením. Výzkumníci zjistili, že většina studentů má nepřesné představy o studijní náplni, podobě přednášek i o pracovním nasazení. Podpora založená na LMS byla neocenitelnou pomocí při přijímacích pohovorech do programů dalšího vzdělávání.

Ve druhé fázi šetření, vědci kontaktovali více než 1000 stávajících studentů prvního ročníku a ptali se, jak používají LMS. Zjistili, že více než 80% studentů používá LMS denně nebo obden. Neomezený přístup k LMS výrazně pomáhal studentům zvládat jejich individuální studium a učitelé potvrdili, že pomohl zlepšit i přípravu studentů ke zkouškám.

Podle Dr. Larry Robertse, ředitele rozvojového centra Kingstonské univerzity, je LMS používán také v situacích, které nebyly očekávány. Například použití virtuálních nástěnek otevřelo vzájemnou diskuzi mezi studenty zabývajícími se stejným problémem a umožnilo jim zeptat se učitele na jakékoli otázky ohledně výuky.

Závěr je jednoznačný. Podle výzkumu Kingstonské univerzity je e-learning pro studenty užitečný.

 

Odkaz:

 

zdroj: e-Learning widens access & significantly improves Kingston university success, PublicTechnology.net, December 14, 2005

 

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
INFO
Publikován: 10. 04. 2006
Zobrazeno: 1845krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
KŘEČKOVÁ, Tereza. Využívání e-learningu významně zlepšuje studijní podmínky. Metodický portál: Články [online]. 10. 04. 2006, [cit. 2020-10-30]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/12127/VYUZIVANI-E-LEARNINGU-VYZNAMNE-ZLEPSUJE-STUDIJNI-PODMINKY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.