Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Vzdělávací portál pomáhá spojit učitele s...

Ikona informativni

Vzdělávací portál pomáhá spojit učitele s žáky

Autor: Bořivoj Brdička
Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese http://spomocnik.rvp.cz.
Anotace: Zpráva portálu WiZiQ, jež je domovem v Chandigarhu v severní Indii a realizuje formou webu 2.0 podporu virtuální výuky včetně spojení učitele s žáky v reálném čase.
Klíčová slova: Indie, Web 2.0, eLearning, video konference, virtuální třída
Chandigarh je milionové město v severní Indii. Je známé svou bohatou historií a na Indii vysokou životní úrovní. V poslední době se stává centrem softwarových firem. Ve srovnání s poměry u nás doma je zde však až nečekaně velká pozornost věnována vývoji aplikací určených pro vzdělávání. Jednou z úspěšných firem zabývajících se právě touto oblastí je authorGEN, jež má pobočku i ve Spojených státech. Známá je především svým nejnovějším Webem 2.0 s názvem WiZiQ.

Jedná se o portálovou službu budující celosvětovou komunitu učitelů a studentů, v níž je možno vytvářet tzv. virtuální třídy neboli online spolupracující skupiny. Oproti jiným běžně používaným aplikacím pro podporu práce skupin ve výuce, které typicky zahrnují takové funkce jako kalendář, úložiště souborů, fóra nebo chat, je zde navíc dokonale zvládnuto spojení učitele se studenty v reálném čase. To se používá, probíhá-li výuková činnost v tzv. synchronním módu, tj. když se všichni zúčastnění najednou virtuálně propojí.

Ve virtuální třídě je k dispozici nástroj umožňující neomezenému počtu účastníku online akce zapojit se do diskuze přímo zvukově svým mikrofonem i videem pomocí kamery. Jedná se tudíž o video-konferenční systém, který je navíc doplněn tabulí, na níž je možno zobrazit obrázek nebo předem importovanou prezentaci jako PPT, PDF nebo SWF, a zároveň též přímo psát a kreslit. Celé dění ve třídě se přitom zaznamenává a je snadno možné si ho později opakovaně přehrát. Použité technické řešení (Flash) dovoluje bez instalace s nástrojem pracovat přímo z libovolného Webového prohlížeče.

Pozoruhodné jsou též vlastnosti WiZiQ jako sociální sítě. Každý uživatel o sobě, stejně jako na jiných Webech 2.0, prozrazuje určité základní údaje a vytváří si síť kontaktů. Učitelé jsou vedeni k tomu, aby toho na sebe prozradili co nejvíce – zkušenosti, vzdělání, hodnosti, ocenění a samozřejmě obor, v němž působí. Každý uživatel si může vytvářet síť svých kontaktů a posílat jim vzkazy či je zvát na své akce.

Akce si učitelé plánují pomocí kalendáře. Účastníky mohou přidávat ze svých kontaktů nebo je mohou pozvat mailem. Pokud není akce veřejná (nutno vyžádat), musí se účastníci před vstupem zaregistrovat. Všichni jsou automaticky přidáni do kontaktů učitele, který je pozval. Tato politika vede k tomu, že počet uživatelů WiZiQ rychle stoupá. Počítá se dokonce i s tím, že opravdu úspěšní učitelé budou za své služby vybírat poplatky.

Možná, že již znáte i jiné podobné aplikace. Je zde anglický Flash Meeting nebo americký Elluminate. Žádný z nich ale není vybaven tolika funkcemi, není tak dokonale integrován do současného světa Webu 2.0 a hlavně – není jako WiZiQ zcela zadarmo! Máte-li chuť vyzkoušet si synchronní distanční výuku v praxi, od teď vám již opravdu nic nebrání.
zdroje:
Portal to help students, teachers interact, The Indian Express, October 22, 2007
Jeff Utecht - WiZiQ and a twitter experiment, Thinking Stick, September 24, 2007
Kristen Nicole - WizIQ Is Guru for Tutors, Mashable, April 16, 2007

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
INFO
Publikován: 12. 11. 2007
Zobrazeno: 1665krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
BRDIČKA, Bořivoj. Vzdělávací portál pomáhá spojit učitele s žáky. Metodický portál: Články [online]. 12. 11. 2007, [cit. 2020-11-28]. Dostupný z WWW: <https://spomocnik.rvp.cz/clanek/11849/VZDELAVACI-PORTAL-POMAHA-SPOJIT-UCITELE-S-ZAKY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.