Dne 23. dubna 2007 proběhlo na Ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy setkání členů Asociace logopedů ve školství. Účastníky uvítal předseda výkonného výboru ALŠ, Mgr. Alexandr Bednář, ředitel ZŠ logopedické v Měcholupech a Mgr. Jaroslav Balcar, ředitel ZŠ Hořičky.
Na setkání byly představeny webové stránky nově vzniklé asociace http://www.alos.cz/, kde mohou logopedové pracující ve školách získat více informací o podmínkách členství, seznámit se s návrhem etického kodexu, stanovami a programovými tezemi asociace. Ta byla ustanovena v listopadu loňského roku jako nezávislé sdružení logopedů pracujících v resortu školství se zaměřením na děti a žáky s poruchou komunikačního procesu.
Diskusi vzbudil navrhovaný dokument Vzdělávání logopedů ve školství, který klade důraz na celoživotní i specializační vzdělávání logopedů a vymezuje akreditované kurzy.
Výkonný výbor ALŠ předpokládá pořádání kurzů a seminářů, které mají rozšířit a prohloubit znalosti z logopedie a souvisejících oborů. Organizační a školící řád asociace stanovuje pravidla odborného vzdělávání a podmínky, za jakých vzdělávání probíhá. Celý program bude akreditován ministerstvem.
Setkání se zúčastnila také zástupkyně MŠMT, odboru 24, PaedDr. Zuzana Kaprová. Informovala o novinkách ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Upozornila také na investiční pobídky, které mohou učitelé nalézt na internetových stránkách ministerstva.
V další části setkání MUDr. Hana Ošlejšková, primářka kliniky dětské neurologie, přednesla příspěvek na téma Syndrom ADHD. Zabývala se jeho projevy u dětí, především poruchami pozornosti, hyperaktivitou a impulsivitou, výskytem v populaci, vývojovými možnostmi od kojeneckého věku do dospělosti a terapií. Doporučila nevyhýbat se terapii medikamenty, která je v Čechách stále málo rozšířená. Jako kladné rysy osobnosti s ADHD uvedla např. kreativitu, schopnost aktivovat tým a přinášet nové nápady.
Závěr setkání patřil výměně zkušeností z činnosti nově vzniklé asociace a názorům o jejím dalším směřování.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.