AQUATERAPIE ve speciálním školství
- Jde o samostatný či asistovaný pobyt a pohyb ve vodě
- S nebo bez využití plaveckých a kompenzačních pomůcek
Autor © Radka Šindílková |
- Tělesný rozvoj
- Psychický rozvoj
- Sociální rozvoj
- Silové schopnosti
- Vytrvalostní schopnosti
- Rychlostní schopnosti
- Obratnostní schopnosti
- Částečně rychlostní schopnosti (dané úrovní nervosvalové koordinace)
- Částečně pohyblivost (z druhé části dána stavbou kloubu)
Z hlediska psychického a psychologického uplatňujeme při aquaterapii hlavně tyto psychické procesy:
(Psychické procesy vyjadřují hlavní typy duševních činností, tedy jak vnímáme, myslíme, cítíme, …)
Na socializaci jedince v hodinách aquaterapie má velký vliv nejen skupina samotná, ale i terapeut, trenér, pedagog, vychovatel či asistent.
- Vůdce
- Pěšák
- Kašpárek
- Harmonizátor
- Hodnotitel
- Zapisovatel
- …
- Verbální
- Neverbální
- Alternativní
Aquaterapie tyto tělesné soustavy ovlivňuje, ale zároveň tyto soustavy ovlivňují aquaterapii samotnou.
- Individualizace – člověk se vyvíjí především jako osobnost
- Socializace – člověk se současně vyvíjí jako člen určitého společenství
- Výchova rozumová
- Výchova pracovní
- Výchova estetická
- Výchova tělesná
- Výchova mravní
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Dlouhý prodloužený výdech
Autor © Radka Šindílková
Nácvik tzv. „Hříbečka“
Levý ramenní kloub
Autor © Radka Šindílková
Pravá kyčel, pravé koleno
Přímé břišní svaly
Autor © Radka Šindílková
Svaly levé DK
Svaly přední strany stehna
Autor © Radka Šindílková
Autor © Radka Šindílková
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.