Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím pohádkových příběhů podněcujeme představivost, rozvíjení fantazie i řeči dítěte, vyjadřování a pociťování radosti z vlastní tvůrčí činnosti.
Časový rozsah: 3 měsíce - aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností.
Věková skupina: 4 - 6 let
Získání schopnosti vciťování se, nahlížení na problémy, zkoumání možných řešení, rozvíjení rozhodování a jednání v běžných i méně běžných situacích. Umožnit dítěti prožitek, podporovat jeho sebedůvěru a osobité myšlení, schopnost improvizace.
Porozumět slyšenému, zachytit myšlenku příběhu, sledovat děj, naučit se zpaměti krátké texty. Zvládnout jednoduchou dramatickou úlohu, záměrně se soustředit na činnost a udržet pozornost, úmyslně si zapamatovat a vybavit, vyjadřovat svou představivost v tvořivých činnostech i ve slovních výpovědích k nim. V dramatizaci pohádek si uvědomovat své možnosti, přijímat pozitivní ocenění i svůj případný neúspěch a vyrovnat se s ním, učit se hodnotit svoje osobní pokroky.
Vycházíme z poznání, že pohádka působí na děti předškolního věku ze všech druhů literatury nejsilněji. Na umělecky ztvárněných modelových situacích v nich probouzí cit pro spravedlnost, pravdu, soucit, schopnost prožívat něco s někým, trpět i radovat se. Pohádka rozvíjí představy a fantazii, obohacuje svět dětí, je symbolem dětství.
Velká kniha pohádek
Pohádka Sněhová královna (H. CH. Andersen)
Pohádka O Šípkové Růžence
Časopis Sluníčko
Obrazový materiál
Výtvarné pomůcky
Hodnocení dětí (co se naučily, poznaly, získaly, apod.)
Vzhledem k zájmu dětí o pohádky a příběhy jsme se rozhodli připravit a zpracovat další tematický celek pod názvem Ze zahrádky do pohádky, který by kromě klasické pohádky obsahoval i uměleckonaučnou literaturu, autorskou pohádku, bajku a povídku s dětským hrdinou.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.