Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Zima je tu – 2. část

Ikona informativni

Zima je tu – 2. část

Autor: Dagmar Domalípová
Anotace: Příspěvek nabízí inspiraci k plánování činností v zimním období.
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
<p> </p> <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="5" align="center" bordercolor="#000000"> <tbody> <tr valign="top"> <td style="width: 30%;">Charakteristika integrovaného bloku</td> <td>Příspěvek nabízí inspiraci k plánování činností v zimním období.</td> </tr> <tr valign="top"> <td>Očekávané výstupy</td> <td> <ul class="unIndentedList"> <li>zvládnout pohybovat se na sněhu i po ledu</li> <li>vyjádřit své prožitky tvořivými činnostmi</li> <li>zvládat koordinaci ruky i oka, jemnou motoriku při pracovních i výtvarných činnostech</li> </ul> </td> </tr> <tr valign="top"> <td>Organizace řízení učební činnosti</td> <td>frontální, skupinová, individuální</td> </tr> <tr valign="top"> <td>Organizace prostorová</td> <td>školní třída, učebna v přírodě, vycházka do přírodního prostředí</td> </tr> <tr valign="top"> <td>Organizace časová</td> <td>2 týdny</td> </tr> <tr valign="top"> <td>Věková skupina</td> <td>3 - 6 let</td> </tr> </tbody> </table> <p>Integrovaný blok<strong> </strong>vychází z pozorování zimní přírody kolem nás a poznávání jejích charakteristických znaků. Toto období nabízí možnost zařadit do nabídky činností v MŠ některé zimní sporty, a tím u dětí upevňovat jejich tělesnou zdatnost, vytrvalost a otužilost. Děti mají možnost uplatnit svoji představivost a fantazii při výtvarných činnostech motivovaných zimní tématikou.</p> <h5><strong><em>Činnosti:</em></strong></h5> <ul> <li>skluz po šikmé lavičce - v sedu, lehu i na zádech s přidržováním se rukama v připažení, popř. vzpažení</li> <li>sezónní činnosti - klouzání, bobování, sáňkování, stavby ze sněhu</li> <li>nácvik bruslení - rovnováha, odrážení</li> <li>klouzání na ledu</li> <li>orientace v prostoru - chůze po cestičkách ve sněhu, vyšlapávání bludišť</li> <li>rozlišení vlastností sněhu a ledu pomocí všech smyslů</li> <li>experimenty - pozorování přírodních jevů, tání sněhu, praskání ledu, vysvětlení vzniku kaluží, mlhy, jinovatky a rampouchů</li> <li>vedení kalendáře přírody</li> <li>vnímání barev v zimní přírodě</li> <li>rozlišování základních znaků zimního období</li> <li>vyjádření prožitků hudebně pohybovou improvizací (zima - padá sníh)</li> <li>malba sněhuláků, zimní krajiny</li> <li>vytrhávání, skládání a lepení kousků papírů - vytváříme sněhuláka</li> <li>koláž z textilu - postava v kožichu</li> <li>koláž z papíru - sáňkaři</li> <li>poslech pohádky „Zimní pohádka"</li> <li>oblékání panenek - jaké vhodné oblečení zvolit na zimu<em> <br /></em><em><em> </em></em></li> </ul> <p><em><em>(Tento příspěvek navazuje na <a href="/clanek/3211">předchozí článek</a>.)</em></em></p>
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 16. 07. 2009
Zobrazeno: 20651krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
DOMALÍPOVÁ, Dagmar. Zima je tu – 2. část. Metodický portál: Články [online]. 16. 07. 2009, [cit. 2020-04-02]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/3212/ZIMA-JE-TU---2-CAST.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.