Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Stromy na podzim

Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Autor Dana Moravcová
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu.
1. den

Práce s obrazovým materiálem (demonstrační obrázky):

  • procvičování vizuální paměti („Povíš mi, co bylo nakresleno na obrázku?")
  • procvičování barev („Do jaké barvy můžeme vidět zbarvené listy?")
  • verbální hádanky („Na který strom myslím?")
  • procvičování smyslového vnímání - rozlišování plodů, listů, jehličí, atd. - rozlišování hmatem, čichem

Práce se slovem:

  • procvičování vyčlenění hlásky na počátku slova
  • rozklad slova na slabiky

Procvičování početních operací:

  • počítaní plodů stromu
  • přiřazování plodů stromu k jeho listům
2. den
  • lisování listů
  • práce s encyklopedií, prohlížení knih - vyhledávání informací o stromech, listech, podzimu, práce s knihou
  • využití PC - práce s programem Lexikon ohrožených druhů strašidel (naladění podzimní tapety, určení názvů stromů, práce se slovem - odvození názvu strašidel, atd.)
  • využití PC - program Kidsmart, oddíl Samův vědecký dům - pododdíl Dubový rybníček (naladění podzimu, plnění úkolů dle instrukcí, vyhledání pojmů v encyklopedii apod.), oddíl Hančin dům místa a času (pododdíl Hodiny s kalendářem - nastavení podzimu - pozorování změn v přírodě v jednotlivých měsících)
  • využití audiovizuální techniky - program Kostičky - Jak žije les
  • rozhovor s dětmi o shlédnutém programu
  • kresba wax pastelem na základě prožitku
3. den
  • děti si přinesou přírodní materiál, který nasbíraly s rodiči
  • z přírodnin vytvoříme „koutek podzimní přírody"
  • výroba zvířátek z kaštanů, žaludů a bukvic - vytvoříme výstavku s popiskami, co který výrobek představuje
4. den
  • hra s přírodním materiálem - vytváření mozaik, obrazců
  • obtiskování vylisovaných listů - děti potřou listy temperovou barvou a obtiskují je na čtvrtku
5. den
  • nalepování vylisovaných listů - kolorování tuší dle představy dítěte (např. list jako sukýnka panenky, dva listy proti sobě - křídla ptáka, atd.)
  • obkreslování listů přes průklepový papír pastelkami (děti položí vylisovaný list, na něj průklepový papír, pastelkou překreslí strukturu listu, list vystřihnou a nalepí na barevný papír)
  • vycházka do parku, pozorování podzimní přírody
6. den
  • podzimní větvička - vytrhávaní z barevného papíru, napichování vytrhaného papíru na holou větvičku
  • list - vytrhávání tvaru listu z barevného papíru, nalepování vytrhaných listů do koruny namalovaného stromu
7. den
  • nácvik a práce s písněmi Sedí liška pod dubem, Listopad, Před dubem za dubem
  • zpěv písně
  • hudební hádanky
  • hra na tělo
  • doprovod hudebními nástroji z Orffova instrumentáře
  • výtvarné vyjádření obsahu písně
  • pohybové vyjádření písní
  • práce s pracovním listem - procvičování jemné motoriky - dokreslování struktury listu tužkou, dokreslování druhé poloviny listu
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek