Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Předškolka aneb Pátá třída

Ikona teoreticky

Předškolka aneb Pátá třída

Ikona odbornost
Autor: Ludmila Pastorková
Anotace: Příspěvek prezentuje podmínky a organizaci vzdělávání, které umožňují efektivní výuku dětí ve věku 5 –7 let.
Téma příspěvku:Jiné vzdělávací obory obecně
Klíčová slova: nejstarší věková skupina, příprava na zahájení povinné školní docházky, naplňování očekávaných kompetencí

Vzdělávání dětí, které navštěvují naši mateřskou školu poslední rok před zahájením povinné školní docházky, probíhá v tzv. „Předškolce". Ve spolupráci se zřizovatelem a rodiči jsme upravili půdní prostor pro pátou třídu. V této třídě máme klidné a ničím nerušené prostředí. Není sem zaveden telefon, ale vybavení je nové - dětský sedací nábytek, tabule, police, řada pomůcek a dva počítače. Druhá část třídy slouží k relaxaci. Proto jsme zde položili koberec a zajistili vybavení balančními míči, dětskými knihami, nahrávkami relaxační hudby a audiovizuální technikou. U třídy v podkroví bylo vybudováno také hygienické zařízení.

Záměr vzdělávat intenzivněji nejstarší děti vyžadoval promyslet organizační podmínky. V průběhu září, kdy probíhá adaptační proces, setrvávají děti v kmenových třídách. Od října však již máme stanovena organizační pravidla tak, aby vyčleňování nejstarších nenarušovalo plynulost chodu celé mateřské školy.

Pátá třída Předškolka je využívána takto:

Středy a pátky dopoledne

Aktivit v této třídě se účastní děti z jednotlivých tříd, které mají v daném roce před zahájením povinné školní docházky. Vzdělávací program je vytvářen ve spolupráci s dětmi.

Pondělky, úterky a čtvrtky

Třídu využíváme k individuální práci s jednotlivými dětmi. Osvědčila se například práce na počítačích a s knihou, řešení složitějších pracovních listů, grafomotorická cvičení apod.

Pondělí odpoledne

Pracuje zde keramický kroužek.

Úterý až pátek odpoledne

Od 13:00 do 14:30 hodin slouží prostor třídy k relaxaci a ke klidovým činnostem nejstarších dětí. Například připravujeme výzdobu pro třídy mladších kamarádů (podle ročních období), vyrábíme dárky pro malé děti, které navštíví naši mateřskou školu u příležitosti zápisu, a zařazujeme kolektivní výtvarné práce.

Přestože provoz páté třídy komplikuje organizaci vzdělávání, výsledky za to stojí. Naplňování klíčových kompetencí probíhá efektivněji. A dětem přinášejí společné chvilky „na půdičce" radost.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitpdf882 kBFotodokumentace
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 26. 02. 2009
Zobrazeno: 4745krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PASTORKOVÁ, . Předškolka aneb Pátá třída. Metodický portál: Články [online]. 26. 02. 2009, [cit. 2019-08-24]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/2961/PREDSKOLKA-ANEB-PATA-TRIDA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.