Logopedie ve školce 1. část - teorie
Na texto text navazují příspěvky Logopedie ve školce 2. část - praxe a Logopedie ve školce 3. část - náměty a hry.
Vzhledem k tomu, že řečová úroveň u dětí v poslední době neustále klesá, sestavily jsme v naší mateřské škole program k nápravě řeči.
Je známé, že schopnost vyjadřovat se a dorozumívat se jazykem je jednou ze základních lidských dovedností. Řeč nebo-li mluva umožňuje lidem, aby mohli prostřednictvím jazyka dokonale komunikovat s ostatními lidmi.
Mluvená řeč je mimo jiné sledem jemných, navzájem diferencovaných a koordinovaných pohybů svalstva mluvidel, svalstva hlasového orgánu a dýchání. Cviky zaměřené na rozvíjení motoriky jsou součástí logopedické péče jako příprava na vyvození správné artikulace jednotlivých hlásek.
V následujících přílohách nabízíme přehled existujících logopedických vad, specifických poruch učení a řeči, které mohou komplikovat výchovně vzdělávací proces.
Náhled | Typ | Velikost | Název |
---|---|---|---|
![]() | 54 kB | Příloha 1 - Popis logopedických vad | |
![]() | 29 kB | Příloha 3 - Vývojová dysfázie | |
![]() | 34 kB | Příloha 4 - Specifické poruchy učení | |
![]() | 26 kB | Příloha 5 - Specifické poruchy řeči | |
![]() | 27 kB | Příloha 2 - Opožděný a nerovnoměrný vývoj řeči |