Přibližně 29 % dětí v Akronu, ve státě Ohio, vstupuje do mateřské školy bez základních dovedností. V roce 2004 proběhl výzkum tamního ministerstva školství a v červnu byly zveřejněny výsledky - testy byly zaměřeny na schopnost dětí chápat řeč a ústně se projevit, na to, zda poznají písmena, rytmus a zvuky. Město Akron dopadlo v testech nejhůře, srovnatelné je Cincinnatti (32 %) nebo Toledo (38 %). Hlavním faktorem pro úspěšnost dětí je sociální zázemí rodiny a regionu vůbec, Akron bohužel patří mezi oblasti, kde žije velká část populace v chudobě. Několik asociací proto zažádalo o granty na programy pro rodiče, zaměřené na to, jak se mají dětem věnovat, a tak cíleně rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti. Vyškolení „parent partners" docházejí do rodin 8-12x do roka a ukazují rodičům, jak mají podporovat rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí. Děti dostanou zdarma knihy, organizují se skupinové výlety do knihoven apod. Více zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.