Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Základy k učení se budují doma (USA)

Základy k učení se budují doma (USA)

Informativní příspěvek
Autor Lucie Procházková
Informace o výsledcích výzkumu - testy byly zaměřeny na schopnost dětí chápat řeč a ústně se projevit, i na to, zda poznají písmena, rytmus a zvuky.

Přibližně 29 % dětí v Akronu, ve státě Ohio, vstupuje do mateřské školy bez základních dovedností. V roce 2004 proběhl výzkum tamního ministerstva školství a v červnu byly zveřejněny výsledky - testy byly zaměřeny na schopnost dětí chápat řeč a ústně se projevit, na to, zda poznají písmena, rytmus a zvuky. Město Akron dopadlo v testech nejhůře, srovnatelné je Cincinnatti (32 %) nebo Toledo (38 %). Hlavním faktorem pro úspěšnost dětí je sociální zázemí rodiny a regionu vůbec, Akron bohužel patří mezi oblasti, kde žije velká část populace v chudobě. Několik asociací proto zažádalo o granty na programy pro rodiče, zaměřené na to, jak se mají dětem věnovat, a tak cíleně rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti. Vyškolení „parent partners" docházejí do rodin 8-12x do roka a ukazují rodičům, jak mají podporovat rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí. Děti dostanou zdarma knihy, organizují se skupinové výlety do knihoven apod. Více zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám