Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Společně to dokážeme (7. díl) – „To je moje...

Společně to dokážeme (7. díl) – „To je moje tělo“

Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je jedním ze série článků navazujících na úvodní první díl s teoretickým úvodem k popisovaným aktivitám. Aktivity uváděné v sérii článků mají společnou formu práce – děti pracují v různě velkých skupinách. Všechny z uvedených aktivit rozvíjí přirozeně spolupráci mezi dětmi a vzájemné vztahy při plněné společného úkolu, potažmo jsou rozvíjeny i jiné dovednosti, což je uvedeno vždy na začátku každého článku v dalších záměrech pedagoga. Závěr každého článku tvoří reflexe, tedy zpětná vazba pedagoga k uvedené a zdokumentované aktivitě.

Další záměry pedagoga

Poznat a pojmenovat části těla. Posilovat jemnou motoriku při práci s malými kamínky a mušlemi. Vytváření povědomí o rozdílech mezi dvěma pohlavími.

Popis aktivity

Aktivita navazovala na týden, ve kterém jsme si povídali o lidském těle, prohlíželi jsme si encyklopedie na toto téma a skládali jsme společně puzzle s lidským tělem a popisem jeho částí. Poté, co děti poskládaly puzzle ve dvou skupinách (chlapci kluka a děvčata holčičku), položily se dvě děti na koberec (chlapec a děvče) a ostatní je obkládaly kamínky a mušlemi. Když jsem tyto děti zvedla, zůstaly po nich obrysy těl z kamínků a mušlí, následně všechny děti společně pokračovaly ve volném dokončení dle vlastní fantazie. 

Autor díla: Marie Čermáková

Obrázek č. 1 – skládání puzzlů ve dvou skupinách předcházelo obkládání těla kamínky a mušlemi

Autor díla: Marie Čermáková

Obrázek č. 2 – obkládání těla kamínky a mušlemi

Autor díla: Marie Čermáková

Obrázek č. 3 – dokončeno
 

Reflexe

V průběhu týdenního tématu si děti krom jiného osvojily základní poznatky o lidském těle. Byly dále posíleny analyticko-syntetické dovednosti při skládání puzzlů. Děti se seznámily s tím, jak se s těmito tematickými puzzly pracuje – přiřazování odpovídající části těla k jejímu pojmenování. Toto pak využívaly následně v dalších dnech ve volných aktivitách, kdy už s nimi pracovaly samy. Byla posílena paměť při hledání chybějících dílků, které učitelka odebrala. V průběhu celé aktivity byla posilována spolupráce mezi dětmi a jemná motorika při práci s jemným materiálem – puzzly a drobnými kamínky. Obě uvedené aktivity byly pro děti nové a zajímavé, což posílilo úroveň jejich plnění.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek