Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku

Ikona teoreticky

TIO a reklama

Ikona odbornost
Autor: Jitka Severinová
Spoluautor: Mgr. Stanislava Korcová
Anotace: Příběh nabízí zamyšlení nad tématem přílišného nakupování a důležitosti kamarádských vztahů, nad využíváním a hodnotou starých věcí, nad lákavými prostředky reklamy i nad ekologií v Robosvětě.

Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Téma příspěvku:Digitální gramotnost
Klíčová slova: metodická podpora, primární vzdělávání, předškolní vzdělávání, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, digitální gramotnost, reklama, ekologie
 

Příběh obsahuje témata, která rozvíjejí digitální gramotnost dětí v těchto oblastech: každodenní život s technologiemi, osobní bezpečí a bezpečnost v digitálním prostředí, správa digitální identity a etika v digitálním prostředí. Příspěvek nabízí učitelům i dětem náměty k různorodým činnostem.

Hlavní myšlenku vystihuje tato hravá, shrnující i poučná báseň:

AŽ SE Z TOHO TOČÍ HLAVA,
VŠE ÚTOČÍ ZLEVA, ZPRAVA.
PLNO REKLAM, RŮZNÝCH ZPRÁV,
CO MÁM KOUPIT, Z ČEHO BUDU ZDRÁV.
V POČÍTAČI, V LETÁKU,
VŠUDE PLNO CHYTÁKŮ.

JINÝ MODEL, SKVĚLÉ CENY,
CO JE STARÝ, NENÍ CENNÝ.
VYMĚŇ SI TO ZA NOVÉ,
NEJLÍP CELÉ PLASTOVÉ.
NEMUSÍŠ TY CHYTRÁKU,
ANI VYJÍT Z BARÁKU.

TAKOVÝ SVĚT CHCEME LIDI?
NEVNÍMÁME, ŽE NÁS ŠIDÍ?
VŽDYŤ I TIO VÍ TO PŘECI.
DŮLEŽITÉ NEJSOU VĚCI,
ALE LIDI KOLEM NÁS,
KTEŘÍ NA NÁS MAJÍ ČAS.

Kompletní verzi 7. dílu naleznete v příloze.

Zařazení do seriálu: Tento článek je zařazen do seriálu Projekt TIO.

Ostatní články seriálu:

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitpdf776 kBTIO a reklama
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
INFO
Publikován: 07. 08. 2020
Zobrazeno: 2921krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
SEVERINOVÁ, Jitka. TIO a reklama. Metodický portál: Články [online]. 07. 08. 2020, [cit. 2020-09-26]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/22569/TIO-A-REKLAMA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.