Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Kritéria výběru dobré vzdělávací aplikac...

Ikona teoreticky

Kritéria výběru dobré vzdělávací aplikace

Ikona odbornost
Autor: Lenka Říhová
Anotace: Aplikací pro vzdělávání je obrovské množství a pořád přibývají. Článek nabízí strukturované a vizualizované (infografika) informace o kritériích, které byste při výběru vhodných aplikací pro vaše mobilní zařízení měli zohlednit.

Téma příspěvku:Informační a komunikační technologie
Klíčová slova: kritéria hodnocení, výukové aplikace, mobilní zařízení, infografika, tablety

Text článku:

Aplikací pro vzdělávání je obrovské množství a pořád přibývají. Naše tablety jsou často přeplněné, musíme se rozhodovat, co se nám do něj ještě vejde a co ne. Co potřebujeme, co naopak nevyužíváme, ale "mohlo by se hodit". Často trávíme spoustu času hledáním té pravé pro náš záměr. Vývojáři mají zájem o náš názor na jejich aplikaci, také kolegové a rodiče se často ptají: Jakou aplikaci si mám vybrat? Bude lepší ta nebo jiná? Jak vůbec poznám dobrou aplikaci?

Tento článek se chce pokusit odpovědět na některé z těchto otázek.

Každý, kdo začne víc využívat tablety (jiné technologie) prochází většinou několika fázemi, které se navzájem prolínají:

  • Hledání hotových aplikací, obvykle cíleně určených pro nějakou dovednost, kterými bychom nahradili klasické pomůcky (tužku, papír, učebnici, papírové obrázky...)

příklad: přetahování i-y na správné místo, sestřelování správných matematických výsledků, připravené tematické aplikace, karty s obrázky

  • Využívání aplikací, které umožní přidat něco navíc, co by bez digitálního zařízení nešlo, aplikace typu nějaké "šablony" , do které můžu vložit vlastní materiály (obrázky, texty, zvuk), přizpůsobit aplikaci svým žákům a svým potřebám (různé úrovně nastavení, vyhodnocení výsledků...)

příklad: pracovní listy, vytvořené v Move and Match, Stick around, ozvučené karty s úkoly v Bitsboard

  • využívání funkcí zařízení nebo aplikací, které umožní vlastní aktivní přístup učitele i žáků

příklad: rychlý přístup k informacím na internetu, využití fotoaparátu a videa, interaktivní prezentace, screencasting, QR kódy, tvorba testů, správa třídy, tvorba knížek, výuková videa...

  • učení se v procesu tvorby, kombinování možností a aplikací, využívání těch, které umožňují spolupráci a sdílení, možnosti sociálních sítí, spolupráce na projektech

příklad: kombinace předchozích možností, cílem je samotná cesta získávání dovedností a budování kompetencí, využívání cloudových úložišť a propojování informací, spolupráce, obrácená třída, vzdělávání typu 7/24

V následující infografice jsem se pokusila vybrat to, podle mého názoru, podstatné, na co se při výběru dobré aplikace zaměřit.

Autor díla: Lenka Říhová

 

Pokud jsem na něco podstatného z vašeho pohledu zapomněla, budu ráda za doplnění v komentářích. Více informací o možnostech využívání tabletů (iPadů) ve vzdělávání najdete na webových stránkách www.i-sen.cz

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitpdf403 kBInfografika: Jak vybrat dobrou aplikaci
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 30. 06. 2015
Zobrazeno: 3810krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4.5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
1 uživatel Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
ŘÍHOVÁ, Lenka. Kritéria výběru dobré vzdělávací aplikace. Metodický portál: Články [online]. 30. 06. 2015, [cit. 2017-12-14]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/20017/KRITERIA-VYBERU-DOBRE-VZDELAVACI-APLIKACE.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.