Medvídek má narozeniny
Pomůcky: Na magnetickou tabuli připevníme obrázek domečku s okénky, v každém okénku je nakreslené jedno zvířátko (pejsek, kočička, prasátko).
Motivace: Medvídek jde pozvat své kamarády na oslavu narozenin.
Postup: Děti pomáhají medvídkovi určovat, kde který kamarád bydlí. Například - pejsek bydlí vedle králíčka, nad pejskem bydlí prasátko, apod.
Poznámka: Pozor u živých objektů, zde je problém pohledu z pozice pozorovatele nebo objektu.
Nepořádný medvídek - postupovat podle pokynů a instrukcí, orientace v prostoru, předložky
Pomůcky: Předměty rozházené na koberci.
Motivace: Medvídek pozval své kamarády na oslavu, bohužel má v pokoji veliký nepořádek. Ten, ale společně s kamarády uklidí.
Postup: Děti radí medvídkovi, kam má dané předměty uklidit. Slovně vyjadřují, odkud medvídek vzal daný předmět a kam ho poté uklidil. Například - tužku vzal ze židle a dal ji na stůl.
Ovocné občerstvení - postupovat podle pokynů a instrukcí, orientace v prostoru, předložky
Pomůcky: Magnety ve tvaru ovoce nebo obrázky ovoce.
Motivace: Medvídek jde nakupovat pro své kamarády občerstvení na oslavu.
Postup: Na magnetické tabuli jsou nakresleny přihrádky a v nich jednotlivé druhy ovoce. Děti mají za úkol poradit medvídkovi některý z vyobrazených druhů ovoce, který má medvídek na oslavu koupit. Děti nesmí říci druh ovoce, ale mohou popsat, kde se nachází. Například - mezi hrozny a jablíčky apod.
Odpočinek na lavičce - postupovat podle pokynů a instrukcí, orientace v prostoru, předložky
Pomůcky: Ptáček (gumové nebo plyšové zvířátko), židle.
Motivace: Cestou z nákupu si medvídek odpočine v parku na lavičce. U sousední lavičky poskakuje ptáček a zobe zrníčka.
Postup: Děti umísťují ptáčka dle pokynů učitelky - na lavičku, za lavičku, pod lavičku apod.
Pečeme sušenky - tvoření dvojic, třídění, porovnávání
Pomůcky: Dřevěná kolečka hnědé a žluté barvy.
Motivace: Medvídek pro kamarády upeče sušenky z vanilkových a čokoládových piškotů. My mu pomůžeme slepovat piškoty krémem.
Postup: Děti tvoří dvojice - jedno kolečko hnědé a jedno kolečko žluté barvy. Porovnávání - děti určují, kterých koleček žlutých nebo hnědých je více.
Nákup lízátek - tvoření dvojic, třídění, porovnávání
Pomůcky: Obrázky zvířat, lízátka.
Motivace: Medvídek nakupuje lízátka pro kamarády.
Postup: Děti vytváří dvojice, jedno zvířátko dostane jedno lízátko.
Mandle na koláče
Pomůcky: Pracovní listy, pastelky.
Motivace: Medvídek peče koláče. Pomůžeme mu je ozdobit mandlemi.
Postup: Na pracovních listech jsou nakresleny koláče s různým počtem mandlí. Děti dokreslují tolik mandlí, aby v každém koláči byl stejný počet mandlí jako na vzoru.
Krabice plná dárků
Pomůcky: Plyšová zvířátka, krabice a v ní např. 4 různé balónky, 3 kostky, 2 knížky, 1 hrníček apod.
Motivace: K medvídkovi přišli gratulanti.
Postup: Plyšová zvířátka (učitelka) vybírají z krabice dárky a dávají je před medvídka. Děti určují, kolik medvídek dostal jednotlivých druhů dárků.
Svíčky na dortu
Pomůcky: Papírové dorty a svíčky.
Motivace: Medvídek dostal dort se svíčkami a my si také jeden upečeme.
Postup: Každé z dětí si připraví tolik svíček na dort, kolik jim je roků.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.