• dítě umí zacházet s knihou
  • učí se knihu využívat jako zdroj nových poznatků
  • rozezná různé žánry knih
  • umí prožívat radost z vlastní tvůrčí práce
  • učí se přijmout ve hře hlavní i vedlejší roli
  • Časový rozsah: 1 - 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 5 let" />
  • dítě umí zacházet s knihou
  • učí se knihu využívat jako zdroj nových poznatků
  • rozezná různé žánry knih
  • umí prožívat radost z vlastní tvůrčí práce
  • učí se přijmout ve hře hlavní i vedlejší roli
  • Časový rozsah: 1 - 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 5 let" />
  • dítě umí zacházet s knihou
  • učí se knihu využívat jako zdroj nových poznatků
  • rozezná různé žánry knih
  • umí prožívat radost z vlastní tvůrčí práce
  • učí se přijmout ve hře hlavní i vedlejší roli
  • Časový rozsah: 1 - 2 týdny
    Věková skupina: 3 - 5 let" /> Krteček – náš kamarád

    Zobrazit na úvodní stránce článků

    Na začátek článku
    Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Krteček – náš kamarád

    Ikona prakticky

    Krteček – náš kamarád

    Ikona inspiraceIkona kratkodobe
    Autor: Jana Mlynková
    Anotace: Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je zaměřen na seznámení dětí s literaturou. Již od dětství se děti seznamují s četbou. Prostřednictvím četby a poslechu si rozšiřují svoji slovní zásobu, seznamují se s novými slovy, zdokonalují se ve vyjadřování myšlenek, v artikulaci a také rozvíjejí svoji fantazii.

    Očekávané výstupy:

    • dítě umí zacházet s knihou

    • učí se knihu využívat jako zdroj nových poznatků

    • rozezná různé žánry knih

    • umí prožívat radost z vlastní tvůrčí práce

    • učí se přijmout ve hře hlavní i vedlejší roli

    Časový rozsah: 1 - 2 týdny

    Věková skupina: 3 - 5 let
    Podpora výuky jazyka:
    Klíčové kompetence:
    1. Předškolní vzdělávání » Kompetence k učení » soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
    2. Předškolní vzdělávání » Komunikativní kompetence » ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog
    Očekávaný výstup:

    Příspěvek nemá přiřazen žádný očekávaný výstup.

    Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
    Průřezová témata:

    Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

    Organizace řízení učební činnosti: Frontální, Skupinová, Individuální
    Organizace prostorová: Školní třída, Exkurze

    Krteček nás navštívil v naší zelené třídě, společně jsme se naučili nové věci a získali nové informace:

    • vytvoření knihovny ze stavebnice - rozdělení rolí, pravidla chování v knihovně, třídění knih, výroba průkazky na půjčování knih
    • námětová hra na knihkupectví - rozdělení rolí
    • druhy, žánry literatury
    • poezie - vysvětlení pojmu, vysvětlení pojmu rým, která slova se rýmují, hledání k obrázkům rýmující se slova
    • exkurze do knihovny a knihkupectví - rozdíl, výhody a nevýhody půjčování knih
    • rozhovor a představení knih donesených dětmi - četba, prohlížení
    • vysvětlení pojmů autor a ilustrátor
    • komunikační kruh - jak se vyrábí kniha, kdo ji píše, kdo ji ilustruje, jak máme zacházet s knihou, kdo vám čte pohádky, jaké je tvá oblíbená knížka, kam ukládáš své knihy, víš, co znamená rčení "Kniha - přítel člověka"
    • dramatizace - Mireček a dáreček - dostal k svátku knihu, ale ohrnoval nad ní nos, až po čase v ní začal listovat a uvědomil si, kolik nových a zajímaných informací se z ní dozví
    • četba příběhů O krtkovi - Krtek a orel, Krtek a paraplíčko, Krtek a hvězda atd.
    • rozhovor - dokončení příběhu, vyprávění příběhu dle obrázků
    • výroba knihy - z přeložených A4 bílých papírů, dotvoříme, kresba, koláž apod.
    • výtvarná chvilka - malba vodovými barvami - krtčí domeček, krtek - vystřihování dle vzoru, dotvoření (výzdoba šatny)
    • výtvarná chvilka - záložka do knížky, stříhání, dotvoření dle fantazie dětí
    • výtvarná chvilka - Já a můj kamarád krtek, kresba nebo koláž z fotografií a obrázků s krtkem
    • pobyt venku - běh mezi krtinami, přeskoky
    • předmatematická představivost - porovnávání krtin na zahradě, třídění do skupin, přiřazování, jednoduchá číselná řada
    • předmatematická představivost - puzzle, orientace v prostoru nebo skládání rozstříhaného obrázku krtka dle vzoru
    Přílohy:
    NáhledTypVelikostNázev
    Odstranitpdf76 kBMyšlenková mapa
    Anotované odkazy:
    Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
    Přiřazené DUM:
    Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
    Přiřazené aktivity:
    Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
    V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
    Napište nám
    INFO
    Publikován: 11. 12. 2007
    Zobrazeno: 13214krát
    Hodnocení příspěvku
    Hodnocení týmu RVP:
    Hodnocení článku : 0

    Hodnocení uživatelů:
    Hodnocení článku :
    Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

    zatím nikdo Hodnocení článku : 5
    zatím nikdo Hodnocení článku : 4
    zatím nikdo Hodnocení článku : 3
    zatím nikdo Hodnocení článku : 2
    zatím nikdo Hodnocení článku : 1
    Jak citovat tento materiál
    MLYNKOVÁ, Jana. Krteček – náš kamarád. Metodický portál: Články [online]. 11. 12. 2007, [cit. 2020-10-31]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/1758/KRTECEK---NAS-KAMARAD.html>. ISSN 1802-4785.
    Licence Licence Creative Commons

    Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


    Komentáře
    Příspěvek nebyl zatím komentován.
    Vložit komentář:

    Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.