Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Předškolní vzdělávání > Ukázka třídního vzdělávacího plánu

Ikona teoreticky

Ukázka třídního vzdělávacího plánu

Ikona odbornost
Autor: Hana Malá
Anotace: Ukázka třídního plánu ukazuje možnost nejen jak obsahově zpracovat vzdělávací nabídku, ale i jak ji pojmout z formálního hlediska.
Téma příspěvku:RVP / ŠVP
Klíčová slova: třídní plán činností

Ukázka třídního plánu ukazuje možnost, jak nejen obsahově zpracovat vzdělávací nabídku, ale i jak ji pojmout z formálního hlediska.

Třídní vzdělávací program na měsíc říjen roku 2007

Pohádka:

  • Máša a medvěd.

Podtéma:

  • Chodí medvěd po lese.

Hlavní pedagogický záměr:

  • respektovat potřeby druhého dítěte;
  • učit se nová slova a aktivně je užívat - mech, souček, podzim;
  • reprodukovat říkanky, přímou řeč vpohádce, cvičit jemnou motoriku.

Plánované činnosti od 1. 10. do 5. 10. 2007:

  • dodržování pořádku ve třídě, v šatně;
  • přátelská atmosféra ve třídě mezi dětmi při všech činnostech;
  • cvičení na verše;
  • seznámení s PH „Chodí medvěd po lese";
  • poslech, opakování a dramatizace pohádky „Máša a medvěd";
  • vystřihování a nalepování medvěda z kousků papíru;
  • stříhání proužků - stromy;
  • sbírání přírodnin;
  • poznávání přírodnin i hmatem + nová slova (mech, souček, ulita);
  • kolektivní práce - vybarvení velkého medvěda;
  • pozorování znaků podzimu v přírodě;
  • prohlížení obrázků o zvířatech v lese - kdo tam žije.

Doplňující činnosti (plánované akce třídy):

Poznámky:

Použitá literatura, pomůcky apod.:

  • říkadla, encyklopedie - zvířata.
Třídní vzdělávací program na měsíc říjen roku 2007

Pohádka:

  • Máša a medvěd.

Podtéma:

  • Co dokáže podzim.

Hlavní pedagogický záměr:

  • poznávat přírodu v okolí - podzim, typické znaky a změny ročního období (plody - praktické pokusy a manipulace s přírodninami, dodržovat pravidla her).

Plánované činnosti od 8. 10. do 12. 10.:

  • sluníčko nás provází celý rok - malování slunce + otisk ruky (stopa) - „moje sluníčko";
  • co dokázalo sluníčko v létě - výsledkem jsou plody (jablka, hrušky, švestky, ale i kaštany, ořechy, šípky atd.);
  • znaky podzimu - sběr plodů;
  • HPH - „Volám tě, sluníčko", (obruče) seznámení;
  • písničky - „V zahradě na hrušce" (hrušky), „Má maměnka cosi má" (ořechy) - s využitím rytmických nástrojků, pohyb, ovoce, ořechy;
  • stromy - jabloň, hrušeň, švestka - počítání jablíček (1 - 5, více, méně);
  • základní barvy - otisky jablíček (barvy, počty);
  • pobyt venku - zahrady, obchod s ovocem a zeleninou;
  • sběr listů - lisování - je na to potřeba čas;
  • bludiště - na koberci dřevěné stromky + šipky, pracovní listy - myšky a žaludy;
  • komunitní kruh - ukázka dvou typů injekčních stříkaček - rozhovor o užitečnosti, nebezpečí, vlastní zkušenosti;
  • komunitní kruh - pravidla soužití - upevňování povědomí o nutnosti je v kolektivu udržovat (jak a proč, vlastní zážitky).

Doplňující činnosti (plánované akce třídy):

Poznámky:

Použitá literatura, pomůcky apod.:

  • zpěvník Malým zpěváčkům;
  • obruče;
  • tempery;
  • ovoce;
  • leporelo O jablůňce;
  • obrázky.
Třídní vzdělávací program na měsíc říjen roku 2007

Pohádka:

  • Máša a medvěd.

Podtéma:

  • Podzim v Pečkách a okolí.

Hlavní pedagogický záměr:

  • přirozeně poznávat přírodní okolí - typické znaky a změny ročního období, prožívat barvy podzimu;
  • radovat se ze zvládnutého a poznaného + cvičení jemné motoriky;
  • podrobněji se seznámit se živou a neživou přírodou, s živočichy na poli, v lese, s lesem, se stromy.

Plánované činnosti od 15. 10. do 19. 10.:

  • pozorování přírody při PV - všímat si zahrádek, polí, louky, co děti vidí, slyší za živočichy;
  • vycházka k Patrikovi do Dobřichova - sbírání jeřabin;
  • sbírání listů - otiskování, nalepování do obr. k výzdobě třídy, vybarvování, vystřihování tvarů „mobil";
  • výroba jablečného kompotu - předškolní děti rozkrojí jablko, prohlédneme si jadérka - verše „Hvězdička", „Hádala se hruška s jabkem";
  • modelování zvířátek z lesa - medvěd, zajíc, veverka;
  • kreslení zvířátek - zachycení pohybu;
  • prohlížení knih o zvířatech - přípravy na zimu;
  • grafomotorika - navíjení klubíčka, kreslení kožíšků;
  • seznámení s písní „Veverko, veverko", příp. „Starý medvěd";
  • seznámení s PH „Na ježka";
  • seznámení s HPH „Na šáteček".

Doplňující činnosti (plánované akce třídy):

  • 18. 10. - výlet do Poděbrad - návštěva muzea - expedice zvířat, procházka v parku k Labi, po kolonádě.

Poznámky:

Použitá literatura, pomůcky apod.:

  • leporela - V lese;
  • Naše zvířata - obrázky.
Třídní vzdělávací program na měsíc říjen roku 2007

Pohádka:

  • Máša a medvěd.

Podtéma:

  • Jede, jede autíčko.

Hlavní pedagogický záměr:

  • rozlišovat dopravní prostředky a stroje, upevňovat znalosti o bezpečnosti na silnici, ve městě;
  • procvičit znalost geometrických tvarů, reprodukovat písničku, snažit se vystihnout rytmus.

Plánované činnosti od 22. 10. do 26. 10.:

  • Máša na výletě - dopravní prostředky - popletené obrázky, hádanky na danou tematiku;
  • při rozhovoru vytvoření prostoru pro vyjádření vlastní zkušenosti a zážitků z jízdy vlakem, metrem, letedlem, lodí, traktorem atd. - účel, co vozí, proč, kam asi atd.;
  • význam dopravních prostředků - klady x nebezpečí - negativa = odpovědnost člověka, který řídí, stroj „za nic nemůže";
  • prohlížení encyklopedie, obrázků;
  • pracovní listy - autodráha (grafomotorika);
  • stavby města, křižovatek, čerpací stanice z velkých dřevěných kostek - kolektivní práce;
  • tiskátka = dopravní značky, dokreslení - procvičení geometrických tvarů;
  • výroba dopravních značek z papíru a lepicích tapet pro hru sauty;
  • procvičení základních barev - reakce zraku na barvu - semafor - autíčka, reakce nazvuk - píšťalka (policie řídící dopravu);
  • PV - vycházka na nádraží, k podchodu, do města ke křižovatkám.

Doplňující činnosti (plánované akce třídy):

Poznámky:

  • děti si mohou přinést hračku - dopravní prostředek.

Použitá literatura, pomůcky apod.:

  • popletené obrázky;
  • šablony dopravních prostředků;
  • pracovní listy.
Třídní vzdělávací program na měsíc říjen roku 2007

Pohádka:

  • Máša a medvěd.

Podtéma:

  • „Dušičky" a Halloween.

Hlavní pedagogický záměr:

  • dodržovat pravidla soužití - nerušit ostatní, pravidla her a činností;
  • vnímat a rozlišovat pomocí všech smyslů;
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného.

Plánované činnosti od 29. 10. do 2. 11.:

  • výroba veselých figurek z dýní, lampionek - lucerna z dýně;
  • rozhovory o návštěvě hřbitovů s rodiči, prarodiči - „Památka zesnulých";
  • poznávání různých věcí, přírodnin, potravin všemi smysly;
  • Co je v krabici? Jaké to je? Co slyšíš? Jak to voní? Co se ztratilo?;
  • řešení úkolů v Pusíku, na pracovních listech, s předměty - řazení podle velikosti, co je stejné;
  • strašidelné sušenky, strašidýlka, koláčky ze slaného těsta;
  • sledování videokazety Kostičky - Smím, nesmím (3,34 - 3,44 min.), Barvičky, polezte z krabičky (3,24 - 3,34 min.);
  • stříhání, pokusy - síla větru a vody;
  • procvičení PH „Na ježka", „Chodí medvěd po lese", „Na barevná auta";
  • procvičení HPH „Na šáteček", „Kamarádi";
  • grafomotorika - namotávání klubíčka, „Prší, prší";
  • cvičení jazýčku;
  • dramatizace pohybem, Mášenka a medvěd - znázornění postavy hlasem, pohybem;
  • poslech pohádky „Opilá studánka" - prevence;
  • vybarvování omalovánek netopýrů a čarodějnic;
  • překládání papíru - pohárek na strašidýlkovou sušenku.

Doplňující činnosti (plánované akce třídy):

Poznámky:

Použitá literatura, pomůcky apod.:

  • 100 pokusů pro šikovné děti;
  • časopis Medvídek č. 10 / 2004;
  • časopisy Pusík;
  • dýně;
  • potraviny.
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 11. 12. 2007
Zobrazeno: 42606krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
MALÁ, Hana. Ukázka třídního vzdělávacího plánu. Metodický portál: Články [online]. 11. 12. 2007, [cit. 2019-07-24]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/1757/UKAZKA-TRIDNIHO-VZDELAVACIHO-PLANU.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.