Odborný článek

Školní strašidlo

19. 6. 2013 Předškolní vzdělávání
Autor
Zuzana Pospíšilová

Anotace

V knize Školní strašidlo jde o příběh holčičky Anky, který mísí realitu se světem fantazie. Odehrává se v 1.třídě základní školy, popisuje počáteční potíže s psaním, které způsobuje škodolibé strašidlo. Článek obsahuje ukázku z knihy a náměty, které lze k tomuto tématu uskutečnit.

 

 
 
 

 

Náměty pro práci s textem:

  • rozhovory o nástupu do školy, co nás asi čeká; 
  • návštěva ZŠ;
  • báseň Jiřího Žáčka "Školáci";
  • píseň "Adámku náš";
  • grafomotorika - uvolňování zápěstí;
  • výroba obrázkové abecedy;
  • opisování některých písmen;
  • vymýšlení slov na danou hlásku /popř. kreslení/;
  • kresba /malba/ "Moje aktovka";
  • dokončování příběhu dle fantazie dětí "Jak to mohlo být dál?";
  • kresba vlastního portrétu /popř. nalepování fotografií/, vytvoření tabla "Kdo se mnou půjde do školy";
  • rozhovory "Viděl jsem někdy strašidlo?" "Stalo se mi někdy něco podivného?";
  • kresba /malba/ "Jak si představuji strašidlo";
  • vymýšlení příběhů "Co umí moje strašidlo".

Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Školní strašidlo.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Zuzana Pospíšilová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • učí se nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
  • Předškolní vzdělávání
  • Komunikativní kompetence
  • ovládá dovednosti předcházející čtení a psaní

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída

Vazby na materiály do výuky: