Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím příběhu se děti seznamují s tím, co pro ně znamená rodina, domov a jak přišli na svět. Některé činnosti jim pomáhají uvědomit si nejen své tělo, ale i své pocity.
Očekávané výstupy:
Motivační text:
Z. Svěrák: Radovanovy radovánky
Každý jsme se někomu narodili. Radovan se narodil mamince a tatínkovi, kteří bydlí v domě s velkou zahradou a provozují zahradnictví. Jeho rodiče jsou zahradníci a Radovan jim rád pomáhá. Jeho kamarád, "známý výrostek Hugo", už takové štěstí nemá. Jeho rodiče jsou rozvedení a Hugo se potuluje a vymýšlí samé lumpárny. Žít doma a cítit se doma neznamená úplně totéž. Doma je místo, kde jsme pohromadě se svými rodiči, s těmi, které máme nejraději. Rodiče nám vždy poradí, když si nevíme rady.
"To jsme si zase užili světa," povzdechl si Radovan, a jak si tak na všechno vzpomínal, ještě ve spánku se usmíval.
Pohybové činnosti:
Táta cvičí rozcvičku, volá na mě človíčku,
rádio nám vyhrává, budem cvičit oba dva.
Jazykové činnosti:
"Paci, paci, pacičky
táta koupil ..."
"Radoval se Radovan,
radoval se rád,
vždyť je Jirka Rezavý
jeho kamarád."
Výtvarné a tvořivé dovednosti:
Hudební dovednosti:
"Mamko, já ti zahraju, abys měla náladu,
zahraju i taťkovi, ať se na mě nezlobí..."
"Kdo tě hladí, když jdeš spát?
Pod peřinu složí sen?
Kdo tě budí každý den?
Kdo nám vždycky utře nos?
Každou ránu pofouká ?
Kdo nás učil nemít strach?
Kdo se s námi v žertu pral?
Kdo má tělo samý sval?
Kdo nás všemu naučí?
Kdo nás sevře v náručí?
= poskládaná písnička
Komunitní kruh:
Hry a činnosti:
Objevování - experiment:
Použitá literatura:
Svěrák, Z.: Radovanovy radovánky. Knižní klub, 1994.
Svěrák, Z.: Dělání. Albatros, 1996.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: