Odborný článek

Tvorba TVP

7. 3. 2007 Předškolní vzdělávání
Autor
VUP Praha

Anotace

Časté dotazy - Tvorba TVP.

Může ředitelka mateřské školy vyžadovat, aby učitelky ve třídách pracovaly podle stejných (v rámci školy jednotných) realizačních plánů a nebo aby si připravovaly sice plány vlastní, leč postupovaly při tom způsobem jednotným a vypracovávaly plány velmi podrobné?
Odpověď >>


Může ředitelka mateřské školy vyžadovat, aby učitelky ve třídách pracovaly podle stejných (v rámci školy jednotných) realizačních plánů a nebo aby si připravovaly sice plány vlastní, leč postupovaly při tom způsobem jednotným a vypracovávaly plány velmi podrobné?
Pracovat tímto způsobem je proti smyslu věci. Každý pedagog by měl mít možnost přizpůsobovat vzdělávací proces v rámci mateřské školy svojí třídě, resp. konkrétním dětem, které má ve své péči. Měl by mít také možnost pracovat samostatně a tvořivě. Třídní programy a jejich plány jsou pracovní materiály učitelek a jejich konkrétní podoba není stanovena. Pokud se však pedagogové dohodnou na společných plánech, pak je to jejich věc.
Současně je však třeba mít na zřeteli, že za vzdělávání a jeho úroveň je odpovědná ředitelka mateřské školy. Má-li k tomu důvod, může podobný požadavek vznést (např. v případě začínající a málo zkušené učitelky).

 

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
VUP Praha

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.