Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku

Ikona informativni

RVP PV obecně

Autor: VUP Praha
Anotace: Časté dotazy - RVP PV obecně.
Klíčová slova: rvp

Nahrazují integrované bloky výchovné složky?
Odpověď >>

Musí být vzdělávací obsah zpracován podle věkových skupin?
Odpověď >>

Je vzdělávací obsah (cíle, činnosti a očekávané výstupy) uvedený v RVP PV povinný, resp. závazný?
Odpověď >>


Nahrazují integrované bloky výchovné složky?
Ano. A zároveň proměňují i pedagogický styl, formy a metody práce. Uspořádání vzdělávací nabídky do integrovaných bloků a jejich realizace na základě činnostního učení nahrazuje dříve uplatňovaný systém uspořádání "učiva" do výchovných složek a jeho "probírání" v řízených zaměstnáních. Integrované bloky umožňují přirozeně skloubit základní požadavky na vzdělávání dětí předškolního věku: umožňují nabízet dětem různorodé činnosti a příležitosti, které spojuje společné dítěti blízké a srozumitelné téma; vycházejí z přirozených vzdělávacích potřeb dětí; respektují potřebu dětí osvojovat si poznatky i dovednosti v reálných souvislostech a umožňují jim vidět smysl toho, čemu se učí; učí děti tomu, co si mohou vyzkoušet a následně pak použít a uplatnit v životní praxi a v dalším učení. Tento způsob je pro děti přirozený a uchopitelnější, než přeskakování z jedné věci na druhou.

Musí být vzdělávací obsah zpracován podle věkových skupin?
V žádném případě nemusí. Ani v RVP PV není vzdělávací obsah zpracován do tří ročníků (resp. věkových skupin), a to v důsledku toho, že mateřská škola, v souladu se školským zákonem a RVP PV, nepracuje na základě postupných ročníků. Pokud to však škole bude vyhovovat, pochopitelně tak učinit může.

Je vzdělávací obsah (cíle, činnosti a očekávané výstupy) uvedený v RVP PV povinný, resp. závazný?
Záleží na tom, zda se ptáme na učitelku, nebo na dítě. Pro dítě není závazné nic (nejde o povinné vzdělávání ani o dosažení určitého stupně vzdělávání). Formulované výstupy jsou pouze orientační a dítě jich nemusí dosáhnou v uvedené kvalitě. Záleží na jeho individuálních potřebách a možnostech, k jaké úrovni ve kterých činnostech dospěje. Co se týče pedagoga, pro něho je RVP PV závazný. Povinná je tedy vzdělávací nabídka: činnosti formulované v RVP PV by měl dětem nabídnout, vzdělávací cíle by měl ve své práci sledovat.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
INFO
Publikován: 07. 03. 2007
Zobrazeno: 16569krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PRAHA, VUP. RVP PV obecně. Metodický portál: Články [online]. 07. 03. 2007, [cit. 2020-11-28]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/1219/RVP-PV-OBECNE.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.