Kontext
Výuka probíhá v blocích v rámci semináře OSE ve čtvrtých ročnících hotelové školy. Žáci vytvoří skupinky , (podle náročnosti akce 2 až 4 žáci), vylosují si konkrétní akci cestovního ruchu a pod vedením garanta ji uskuteční v dané termínu. Akce jsou rozvrženy ve školním roce rovnoměrně od září do dubna a to tak, aby byl splněn požadavek odborné náplně 1. - 3. ročníků OAHŠ. Z dané exkurze vyhotoví závěrečnou práci, kterou obhajují. Obhajoba závěrečné práce je součástí praktické maturitní zkoušky.
Východiska
Uskutečnění akce (odborné exkurze) je vázáno na komplexní vědomosti z těchto výukových předmětů:
Cíle : Využití teoretických znalostí a dovedností při realizaci odborné exkurze v rámci semináře OSE
Realizace
Příprava akce zahrnuje:
Vlastní realizace:
Vyhodnocení akce:
Výsledky uskutečněného příkladu dobré praxe, shrnutí, zhodnocení
V závěrečné práci žáci formulují samostatné závěry. Realizovaná akce je vyhodnocena organizátory i účastníky. Hodnocení výsledků žáků probíhá na základě společného hodnocení garanta s oponentem, kteří o způsobu hodnocení vypracují protokol. Po návratu z akce je s použitím digitálního projektoru a záznamu z výkladu provázen rozbor výkladu. Vyučující jednotlivých předmětů směřují pozornost k výkonu žáka po stránce jazykové, rétorické, odborně metodické, geografické či historické.
Organizace akce podporuje především týmovou práci žáků. Každý žák má určitý úkol a svůj díl společné odpovědnosti. Žáci uskutečněním akce prokazují, že obsahově zvládli teoretické vědomosti z předmětů cestovní ruch, zeměpis cestovního ruchu,dějiny kultury i dílčí praktické dovednosti získané ve výuce ekonomických předmětů a efektivní komunikace.
Realizace odborné exkurze vede žáky k tomu, aby se dokázali vhodně prezentovat, formulovat srozumitelně a souvisle své myšlenky, obhajovat své názory i postoje a respektovat názory druhých. Tím rozvíjí komunikativní kompetence.
Také práce s běžným základním a aplikačním programovým vybavením, získávání informací z otevřených zdrojů, zejména pak ze sítě Internet vede žáky ke kompetenci efektivně pracovat s informacemi.
V odborných kompetencích si osvojuje poznatky o vývoji kultury a umění v průběhu dějin, vytváří nabídky služeb cestovního ruchu, umí je poskytovat a prezentovat. Organizačně i ekonomicky zajišťuje přípravu, (předběžná kalkulace, doklady o příjmu peněz), průběh a ukončení akcí cestovního ruchu, (práce s doklady, vyúčtování exkurze, výsledná kalkulace).
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.