Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Tvorba prezentací ve fiktivní firmě

Ikona prakticky

Tvorba prezentací ve fiktivní firmě

Ikona zkusenost
Autor: Lukáš Hula
Spoluautor: Dana Batelková
Anotace: V tomto článku naleznete tipy pro tvorbu prezentací fiktivní firmy. Jedná se jednak o zásady, jak vytvořit dobrou prezentaci, tak také o rady, čeho se při tvorbě prezentace vyvarovat a na co si dát pozor. Výchozím předpokladem je, že prezentace je tvořena pro představení firmy na veletrhu fiktivních firem, a to jak firmy samotné, tak zboží, se kterým firma obchoduje. Článek je užitečný i pro žáky, kteří ve fiktivní firmě nepracují, protože nakládáme s obecnými zásadami tvorby prezentací.
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence:
  1. Odborné vzdělávání » Klíčové kompetence LM » Komunikativní kompetence » vyjadřovat se přiměřeně k účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných a vhodně se prezentovat;
  2. Odborné vzdělávání » Klíčové kompetence LM » Komunikativní kompetence » formulovat své myšlenky srozumitelně a souvisle, v písemné podobě přehledně a jazykově správně;
Očekávaný výstup:
  1. Odborné vzdělávání » Ekonomika a právo » Ekonomika a administrativa » 63-41-M/02 Obchodní akademie
  2. Odborné vzdělávání » Ekonomika a právo » Ekonomika a administrativa » 63-41-M/01 Ekonomika a podnikání
  3. Odborné vzdělávání » Ekonomika a právo » Obchod » 66-41-L/01 Obchodník
Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
Průřezová témata:

Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

Organizace řízení učební činnosti: Skupinová
Organizace prostorová: Školní třída, Specializovaná učebna
Nutné pomůcky: PC vybavené softwarem pro tvorbu prezentací
Klíčová slova: prezentace, fiktivní firma, zásady tvorby prezentací

Cíl výuky:

Cílem výuky je naučit žáky připravit prezentaci tak, aby odpovídala jednak zásadám tvorby prezentací, ale také účelu, za jakým je tvořena.

Prezentace sebe sama, své firmy, výrobků je nedílnou součástí pracovního života. Už jste zajisté viděli prezentovat spoustu lidí. Některé prezentace se vám líbily více, některé méně, z některých jste měli dobrý čí horší pocit. Stejně tak se díváte na svoji práci, protože výuka je vlastně nekončící řada prezentací, které sice mají trochu jiný účel a formu, než má prezentace firemních věcí, ale jedna věc zůstává stejná – posluchači. Je třeba je zaujmout, vtáhnout do děje. A stejný úkol mají před sebou žáci, když prezentují svoji firmu. Někteří žáci jsou absolutně přirození a jejich prezentační dovednosti jsou už na střední škole takřka dokonalé, ale takových talentů je opravdu velmi málo. Pro většinu žáků je prezentování těžký úkol a naším úkolem je jim to usnadnit.

Jak jsem se již zmínil v anotaci, tento článek se zabývá tvorbou prezentací ve fiktivní firmě. Nejprve si zodpovězme otázku, kam zařadit přípravu prezentací. Vše záleží na tom, kdy chcete s vašimi žáky poprvé vyjet na veletrh a jestli na tomto veletrhu budou žáci prezentovat. Většina veletrhů začíná tím, že se jednotlivé firmy představují. Někdy s počítačem, někdy bez něj. Hodně firem si s sebou na veletrhy vozí notebooky, na kterých pouští prezentaci. Málokdo dokáže intuitivně vytvořit skvělou prezentaci a bez problémů hovořit před velkým počtem lidí. Proto je třeba žáky dobře připravit. Doporučujeme začít nejpozději tři týdny před veletrhem. Probrat s žáky jejich očekávání, vybrat prezentujícího a jeho náhradníky.

Pro to, abyste měli usnadněnou práci, jsme pro vás v Centru fiktivních firem (CEFIF) připravili doporučení pro dobrou prezentaci. Můžete je dát žákům hned, ale vřele doporučuji nejprve zadat žákům úkol vytvořit prezentaci a tuto prezentaci prezentovat před třídou. Při zadání je třeba žákům zdůraznit, že cílovou skupinou nejsou jejich spolužáci, ale především porotci a žáci z jiných škol. Třída poté zhodnotí, co se jí na prezentaci líbilo, a co ne. Poté doporučujeme rozdat žákům naše tipy a triky a porovnat je s názory žáků a o případných rozporech diskutovat. Nakonec je třeba upravit prezentaci a v souladu se zásadami prezentování se dobře připravit na samotnou prezentaci. Budeme vašim žákům držet palce!

Tipy pro dobrou prezentaci naleznete v příloze tohoto článku.

Pokud připravujete žáky jinak nebo nám chcete cokoliv sdělit, použijte prosím prostor pro komentáře pod článkem.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
Odstranitdoc52 kBTipy pro dobrou prezentaci
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 18. 10. 2011
Zobrazeno: 7263krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 2.6667

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
HULA, Lukáš. Tvorba prezentací ve fiktivní firmě. Metodický portál: Články [online]. 18. 10. 2011, [cit. 2019-09-16]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/O/13913/TVORBA-PREZENTACI-VE-FIKTIVNI-FIRME.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
1.Autor: Recenzent1Vloženo: 18. 10. 2011 09:13
Doporučuji článek k využití pro cílovou skupinu učitelů. Je vhodným doplňkem pro práci učitelů těch předmětů, které nástroje prezentace využívají k prohlubování komunikativních klíčových kompetencí žáků. Domnívám se, že umění dobře prezentovat je třeba začít učit již od základní školy.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.