Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Kvalitněji, hodnotněji, kompetentněji a zodpovědněji v neformálním vzdělávání
Odborný článek

Kvalitněji, hodnotněji, kompetentněji a zodpovědněji v neformálním vzdělávání

26. 8. 2014 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Vlasta Kohoutová

Anotace

V rámci klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání se připravuje k vydání publikace na téma  kompetence, kvalita, kvalifikace a (sebe)koncepce v neformálním vzdělávání.

Čtyři metodiky ke vzdělávacím modulům v jednom šanonu

V rámci projektu K2 a jeho klíčových aktivit probíhá vedle různých vzdělávacích akcí, kulatých stolů a workshopů také publikační činnost. Pracovníci klíčové aktivity Aplikace nástrojů řízení kvality v neformálním vzdělávání připravili pro cílovou skupinu, tedy pro pracovníky neziskovek pracujících s dětmi a mládeží a školských zařízení pro zájmové vzdělávání, dvě metodiky, které shrnují to zásadní ze vzdělávacího programu pro konzultanty k zavádění kvality do své organizace a pro odborné konzultanty k řídícím a podpůrným procesům v zájmovém a neformálním vzdělávání. Obě publikace vyšly koncem minulého roku a zájemci je naleznou v elektronické podobě na webových stránkách projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání v sekci Publikace – http://www.nidm.cz/k2/publikace.

Také garantka klíčové aktivity Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání s odbornými spolupracovníky připravuje k vydání čtyři metodiky ke vzdělávacím modulům, určené pro pracovníky s dětmi a mládeží a pro všechny, kteří jsou zodpovědní za vzdělávací procesy v nestátních neziskových organizacích celoročně pracujících s dětmi a mládeží. Publikace, která může napomoci lidem pohybujícím se v oblasti neformálního vzdělávání pracovat ještě kvalitněji, kompetentněji a hodnotněji než doposud, vyjde v druhé polovině letošního roku a i ona bude dostupná v elektronické podobě na webových stránkách projektu K2 (www.ka2.cz).

V jednom šanonu čtenář nalezne čtyři metodiky, které jsou vzájemně provázány.

1. Výstavba vzdělávacího programu na pozadí klíčových kompetencí (autoři textů: Mgr. Daniela Havlíčková, Hana Řádová)

2. (Sebe)evaluace – Vzdělávací modul a Osobní kompetenční portfolio (autoři textů: PhDr. Jaroslav Jindra, Hana Řádová, Ing. Lukáš Kučera)

3. Školitel (autoři textů: Mgr. Radek Hanuš, Ph.D., Hana Řádová, Ing. Lukáš Kučera)

4. Plán osobnostního rozvoje (autoři textů: Mgr. Petr Soják, Ph.D., Mgr. Karel Štefl, Mgr. Jolana Dočkalová, Jana Tikalová, M.A.)

Cílem publikace je zkvalitnit neformální vzdělávání (tj. jak vzdělávání pracovníků pracujících s dětmi a mládeží, tak samotnou práci s dětmi a mládeží) v organizacích pracujících s dětmi a mládeží prostřednictvím rozvoje lektorů a samostatných vedoucích v oblasti kompetenčního přístupu v neformálním vzdělávání. Umožní jeho účastníkům získat a rozvinout znalosti, dovednosti a schopnosti z oblasti kompetenčního přístupu, doplnit jejich stávající zkušenosti v neformálním vzdělávání, zaměřit se na výchovné a vzdělávací cíle aktivit a výběr vhodných metod, zvýšit efektivitu vzdělávání, provázat ho s cíli a hodnotami organizace či společnosti a s „požadovaným“ profilem pracovníka pracujícího s dětmi a mládeží.

 

 

 


Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Vlasta Kohoutová

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.