Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Jak rozpoznat své silné i slabé stránky?...

Ikona informativni

Jak rozpoznat své silné i slabé stránky? Sebehodnocením...

Autor: Vlasta Kohoutová
Anotace:


V rámci projektu K2 provedl Národní institut dětí a mládeže Analýzu úvodního dotazníkového šetření v organizacích poskytujících zájmové a neformální vzdělávání. Podrobná zjištění obsahuje závěrečná zpráva z šetření.


Klíčové kompetence: Nejsou přiřazeny žádné klíčové kompetence.
Klíčová slova: NIDM, projekt K2, Analýza úvodního dotazníkového šetření

 


 Hodnotí střediska volného času a nestátní neziskové organizace svoji činnost a jaké k tomu používají nástroje?Co je motivuje k hodnocení poskytovaných služeb? Jaký je vztah zástupců těchto organizací k uznávání výsledků neformálního vzdělávání? Odpovědi na tyto a další otázky přináší závěrečná zpráva z Analýzy úvodního dotazníkového šetření projektu K2 v organizacích poskytujících zájmové a neformální vzdělávání.

Před zahájením každého projektu a poté i v jeho průběhu je nezbytné provést analýzy a šetření za účelem hlubšího poznání vybrané oblasti, cílové skupiny a identifikování dané problematiky. Také v rámci projektu „K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání“ provedl Národní institut dětí a mládeže (NIDM) dotazníkové šetření napříč organizacemi, jejichž hlavní činností je práce s dětmi a mládeží. Bylo zaměřeno na využívání nástrojů k hodnocení a řízení kvality a stav v oblasti uznávání výsledků neformálního vzdělávání v organizacích, které samy toto vzdělávání poskytují. Hlavním cílem šetření bylo zjistit, zdali vůbec organizace hodnotí svoji úroveň řízení a kvalitu poskytovaných služeb, a pokud ano, jaké nástroje k tomu používají, a jejich názor na problematiku uznávání neformálního vzdělávání. Výsledky šetření pak přinesly i důležitá data potřebná k celé realizaci projektu. Cílovou skupinou byla převážně střediska volného času (SVČ) a nestátní neziskové organizace dětí a mládeže nebo pracující s dětmi a mládeží (NNO), ale dotazník byl distribuován i další zainteresované veřejnosti – zástupcům státní správy či vysokých škol.

Sběr dat probíhal formou standardizovaného dotazníku v období od 5. Dubna do 30. dubna 2013. Celkem bylo osloveno na 500 respondentů. Odpovědělo 134, přičemž 126 z nich bylo z organizací, které tvoří cílovou skupinu projektu K2 (70 respondentů ze SVČ a 56 z NNO). Vzhledem k množství oslovených a specifiku zkoumané problematiky lze tento počet považovat k provedení analýzy za dostatečný.

Z šetření mimo jiné vyplynulo, že hodnocení vybraných procesů v organizacích poskytujících zájmové a neformální vzdělávání není tak zcela nepopulární činnost, jak by se na první pohled mohlo zdát. Většina oslovených organizací s hodnocením buď řízení organizace, nebo poskytovaných služeb určité zkušenosti má, další by nějaký systém hodnocení uvítaly. Hlavní motivací k provádění hodnocení je pak chuť zkvalitňovat nabízené volnočasové aktivity a poznávat silné a slabé stránky organizace. V případě středisek volného času je to ještě konkurenceschopnost.

Další podrobná zjištění z oblasti hodnocení činnosti v organizacích neformálního vzdělávání a k problematice uznávání neformálního vzdělávání naleznete v přiložené zprávě z šetření.

 

Realizátory dvouletého projektu K2 – kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání (www.ka2.cz) jsou od října 2012 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Národní institut dětí a mládeže. Je koncipován jako individuální projekt národní v celkové výši 57 665 324 Kč (spolufinancuje jej Evropský sociální fond a státní rozpočet České republiky). Jeho cílem je podpořit kvalitu organizací a konkurenceschopnost účastníků neformálního vzdělávání. Směřuje do oblasti nestátních neziskových organizací dětí a mládeže nebo pracujících s dětmi a mládeží a školských zařízení pro zájmové vzdělávání.

Vlasta Kohoutová, PR specialistka projektu K2


 


Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 13. 06. 2013
Zobrazeno: 2175krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4.5
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

1 uživatel Hodnocení článku : 5
1 uživatel Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
KOHOUTOVÁ, Vlasta. Jak rozpoznat své silné i slabé stránky? Sebehodnocením.... Metodický portál: Články [online]. 13. 06. 2013, [cit. 2019-07-18]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/N/17619/JAK-ROZPOZNAT-SVE-SILNE-I-SLABE-STRANKY-SEBEHODNOCENIM.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.