Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Zamykání Klíčů, aneb Co dál?

Ikona informativni

Zamykání Klíčů, aneb Co dál?

Autor: Pavla Osvaldová
Anotace:


Ve dnech 6. – 8. prosince 2012 se naposledy v projektu Klíče pro život sešli členové realizačního týmu Funkčního studia. Jednání proběhlo v konferenční místnosti zámku v Dětenicích.


Klíčové kompetence: Nejsou přiřazeny žádné klíčové kompetence.
Klíčová slova: NIDM, funkční studium, KLíče pro život

Garantka Systému vzdělávání informovala o výstupech z odborných konzultací se zástupci vzdělavatelů, zřizovatelů a zaměstnavatelů. Jejich hodnocení vyznělo jednoznačně kladně, Funkční studium hodnotí celkově nejvyšší známkou.

Realizační tým se dále věnoval hodnocení činnosti a inovacím obsahu 2. a 3. ročníku, jež jsme v roce 2012 pilotovali. Díky inovacím, jež proběhly postupně ve všech ročnících, doznalo naše Funkční studium v průběhu projektu kvalitativního posunu. Byl upraven obsah studia s ohledem na zapojení středního managementu. Vznikl kompetenční profil absolventa Funkčního studia, byla vytvořena řada metodických postupů rozpracovaných až do jednotlivých kroků, atd. Nejvýraznější inovací se ukázalo být vytvoření a proškolení skupiny konzultantů a zavedení konzultací pro účastníky Funkčního studia.

Plánovaný monitorovací indikátor naší KA 05 je tímto inovovaným manažerským vzdělávacím programem úspěšně naplněn.

Nejvyraznější přínosy projektu krátce shrnul lektor, třídní učitel, tutor a konzultant Milan Appel.

 

Bonusy projektu z pohledu Milana Appela:

1. Obsah studia – projekt nás přivedl k zamyšlení nad logikou řazení předmětů. To je docela užitečná věc, když něco funguje už řadu let. Podívali jsme se na obsah studia novýma očima. Také jsme zformulovali nové poslání zaměřené na střední management, ten teď tvoří většinu účastníků.

2. Konzultační přístup – je největším přínosem, už proto (a nejen proto), že to je odlišnost od konkurence. Škoda, že po skončení projektu už na konzultace nebudou finance.

3. Na vzdělávací moduly i obhajoby s námi letos jezdili externí odborní konzultanti – odborníci z jiných vzdělávacích institucí. Je dobré nechat občas nahlédnout odborníky. Vidí naše studium „jinýma očima“. Jejich pohled je pro nás úžasnou zpětnou vazbou.

 

 

Protikladem k hodnocení úspěšného „času minulého“ se však stalo jednání o dalším výhledu našeho Funkčího studia. Ani na začátku prosince není jasné, jak to bude s udržitelností studia v roce 2013 a dalších letech. A tak letos poprvé po třinácti letech jsme museli zklamat četné zájemce, neboť od ledna nebude otevřen nový 1. ročník.

ROK 2013 JE ROKEM VZDĚLÁVÁNÍ. BUDE JÍM I PRO ÚČASTNÍKY FUNKČNÍHO STUDIA?

 

 

Pavla Osvaldová

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 31. 12. 2012
Zobrazeno: 2252krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
1 uživatel Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
OSVALDOVÁ, Pavla. Zamykání Klíčů, aneb Co dál?. Metodický portál: Články [online]. 31. 12. 2012, [cit. 2019-05-19]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/N/17055/ZAMYKANI-KLICU-ANEB-CO-DAL.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.