Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Udělat chybu je normální, jde o to umět ji...

Udělat chybu je normální, jde o to umět ji vyřešit a do budoucna se jí vyvarovat …

Informativní příspěvek
Autor Stanislav Kafka

Úvaha absolventa Studia pedagogiky volného času nad dvěma roky vzdělávání, absolvovanými v projektu Klíče pro život

Studium pedagogiky volného času je pro mne již nedílnou a důležitou součástí ve sféře celoživotního vzdělávání, a to samozřejmě v rovině pracovní, ale také v mém osobním životě a v rovině práce v neziskové organizaci.

 Ve svém zaměstnání pedagoga volného času považuji získané informace, znalosti i praktické dovednosti za nepostradatelné. V této době začínám ve zvýšené míře pociťuji, že vím, jakou cestou mám jít v práci se skupinou, jak jinými způsoby a efektivně využít hodnocení. Díky studiu jsem se začal orientovat např. v oblasti speciální pedagogiky a etické výchovy. Důkazem tohoto tvrzení by mohly být situace, kdy si člověk uvědomí, že udělal chybu a je schopen ji řešit buď okamžitě nebo ji zpětně napravit a do budoucna se jí vyvarovat.

V osobním životě cítím velké plus v oblasti komunikace a díky šíři nabídnutých témat i tvořící se vizi a cestu ve výchově čerstvě narozeného syna. Před zahájením studia samotným jsem měl před sebou v souvislosti s výchovou potomka  řadu otazníků, které nyní postupně mizí a vyplněné mezery vytvářejí celistvější představu o cestě, kterou mám před sebou v otázce výchovy.

Další oblastí, kterou Studium pedagogiky volného času v mém případě ovlivnilo, je vedení neziskové organizace, zabývající se společenskými a kulturními akcemi v oblasti historie. Přednášky ze sociální psychologie, práce se skupinou, komunikace apod. byly pro mne velkým přínosem i v této oblasti, která není přímo spojena s tématem pedagogiky volného času.

Rád bych se zmínil i o časovém harmonogramu celého programu, který mi velmi vyhovoval: na každé téma bylo dostatek času, značnou výhodou byla jeho ucelenost, nechyběl ani prostor pro vysvětlení nejasností a reflektování všech aktivit.

Celý program studia a jeho náplň jsou pěkným příkladem nového směru pedagogické práce. Myslím si, že by se tento způsob měl rozšířit nejen do sféry volnočasové pedagogiky, ale i dozákladních škol, které se stále zaměřují na výsledek a obrovské množství znalostí v jednotlivých předmětech a přitom se zapomíná na osobnostní a socciální rozvoj žáků. Odtud by pak mohli vycházet již „dospělí“ lidé, lépe připraveni pro start do současného života.

Stanislav Kafka, absolvent Studia pedagogiky volného času

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek