Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Udělat chybu je normální, jde o to umět ji...

Ikona informativni

Udělat chybu je normální, jde o to umět ji vyřešit a do budoucna se jí vyvarovat …

Autor: Stanislav Kafka

Studium pedagogiky volného času je pro mne již nedílnou a důležitou součástí ve sféře celoživotního vzdělávání, a to samozřejmě v rovině pracovní, ale také v mém osobním životě a v rovině práce v neziskové organizaci.

 Ve svém zaměstnání pedagoga volného času považuji získané informace, znalosti i praktické dovednosti za nepostradatelné. V této době začínám ve zvýšené míře pociťuji, že vím, jakou cestou mám jít v práci se skupinou, jak jinými způsoby a efektivně využít hodnocení. Díky studiu jsem se začal orientovat např. v oblasti speciální pedagogiky a etické výchovy. Důkazem tohoto tvrzení by mohly být situace, kdy si člověk uvědomí, že udělal chybu a je schopen ji řešit buď okamžitě nebo ji zpětně napravit a do budoucna se jí vyvarovat.

V osobním životě cítím velké plus v oblasti komunikace a díky šíři nabídnutých témat i tvořící se vizi a cestu ve výchově čerstvě narozeného syna. Před zahájením studia samotným jsem měl před sebou v souvislosti s výchovou potomka  řadu otazníků, které nyní postupně mizí a vyplněné mezery vytvářejí celistvější představu o cestě, kterou mám před sebou v otázce výchovy.

Další oblastí, kterou Studium pedagogiky volného času v mém případě ovlivnilo, je vedení neziskové organizace, zabývající se společenskými a kulturními akcemi v oblasti historie. Přednášky ze sociální psychologie, práce se skupinou, komunikace apod. byly pro mne velkým přínosem i v této oblasti, která není přímo spojena s tématem pedagogiky volného času.

Rád bych se zmínil i o časovém harmonogramu celého programu, který mi velmi vyhovoval: na každé téma bylo dostatek času, značnou výhodou byla jeho ucelenost, nechyběl ani prostor pro vysvětlení nejasností a reflektování všech aktivit.

Celý program studia a jeho náplň jsou pěkným příkladem nového směru pedagogické práce. Myslím si, že by se tento způsob měl rozšířit nejen do sféry volnočasové pedagogiky, ale i dozákladních škol, které se stále zaměřují na výsledek a obrovské množství znalostí v jednotlivých předmětech a přitom se zapomíná na osobnostní a socciální rozvoj žáků. Odtud by pak mohli vycházet již „dospělí“ lidé, lépe připraveni pro start do současného života.

Stanislav Kafka, absolvent Studia pedagogiky volného času

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 29. 11. 2011
Zobrazeno: 1318krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
KAFKA, Stanislav. Udělat chybu je normální, jde o to umět ji vyřešit a do budoucna se jí vyvarovat …. Metodický portál: Články [online]. 29. 11. 2011, [cit. 2019-08-24]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/N/14677/UDELAT-CHYBU-JE-NORMALNI-JDE-O-TO-UMET-JI-VYRESIT-A-DO-BUDOUCNA-SE-JI-VYVAROVAT-….html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.