Domů > Spomocník > Neformální vzdělávání > Udělat chybu je normální, jde o to umět ji vyřešit a do budoucna se jí vyvarovat …
Odborný článek

Udělat chybu je normální, jde o to umět ji vyřešit a do budoucna se jí vyvarovat …

29. 11. 2011 Neformální vzdělávání Spomocník
Autor
Stanislav Kafka

Anotace

Úvaha absolventa Studia pedagogiky volného času nad dvěma roky vzdělávání, absolvovanými v projektu Klíče pro život

Studium pedagogiky volného času je pro mne již nedílnou a důležitou součástí ve sféře celoživotního vzdělávání, a to samozřejmě v rovině pracovní, ale také v mém osobním životě a v rovině práce v neziskové organizaci.

 Ve svém zaměstnání pedagoga volného času považuji získané informace, znalosti i praktické dovednosti za nepostradatelné. V této době začínám ve zvýšené míře pociťuji, že vím, jakou cestou mám jít v práci se skupinou, jak jinými způsoby a efektivně využít hodnocení. Díky studiu jsem se začal orientovat např. v oblasti speciální pedagogiky a etické výchovy. Důkazem tohoto tvrzení by mohly být situace, kdy si člověk uvědomí, že udělal chybu a je schopen ji řešit buď okamžitě nebo ji zpětně napravit a do budoucna se jí vyvarovat.

V osobním životě cítím velké plus v oblasti komunikace a díky šíři nabídnutých témat i tvořící se vizi a cestu ve výchově čerstvě narozeného syna. Před zahájením studia samotným jsem měl před sebou v souvislosti s výchovou potomka  řadu otazníků, které nyní postupně mizí a vyplněné mezery vytvářejí celistvější představu o cestě, kterou mám před sebou v otázce výchovy.

Další oblastí, kterou Studium pedagogiky volného času v mém případě ovlivnilo, je vedení neziskové organizace, zabývající se společenskými a kulturními akcemi v oblasti historie. Přednášky ze sociální psychologie, práce se skupinou, komunikace apod. byly pro mne velkým přínosem i v této oblasti, která není přímo spojena s tématem pedagogiky volného času.

Rád bych se zmínil i o časovém harmonogramu celého programu, který mi velmi vyhovoval: na každé téma bylo dostatek času, značnou výhodou byla jeho ucelenost, nechyběl ani prostor pro vysvětlení nejasností a reflektování všech aktivit.

Celý program studia a jeho náplň jsou pěkným příkladem nového směru pedagogické práce. Myslím si, že by se tento způsob měl rozšířit nejen do sféry volnočasové pedagogiky, ale i dozákladních škol, které se stále zaměřují na výsledek a obrovské množství znalostí v jednotlivých předmětech a přitom se zapomíná na osobnostní a socciální rozvoj žáků. Odtud by pak mohli vycházet již „dospělí“ lidé, lépe připraveni pro start do současného života.

Stanislav Kafka, absolvent Studia pedagogiky volného času

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Stanislav Kafka

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Klíčové kompetence:

  • Neformální vzdělávání
  • Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní budoucnosti a tedy i vzdělávání; uvědomovat si význam celoživotního učení a být připraveni přizpůsobovat se měnícím se pracovním podmínkám;