Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Něco o mém vzdělávání

Ikona informativni

Něco o mém vzdělávání

Autor: Markéta Machatá

Jsem vychovatelkou ve školní družině, ale zároveň učím v malotřídní škole. Při každém studijním modulu Studia pedagogiky volného času v rámci projektu Klíče pro život jsem získávala nové znalosti a dovednosti, které nyní mohu uplatnit nejenom při práci ve družině, ale i při běžné výuce.

 Jenže stejnou větou bych mohla zhodnotit i kterékoliv jiné vzdělávací programy. Co je tedy to jiné, co mi na "klíčové" formě výuky vyhovuje víc než různé vzdělávací programy, které jsem absolvovala dříve? Je to způsob vystavení jednotlivých modulů, metody učení, metody ověřování mých znalostí. Myslím, že způsoby, které jsou zde zvoleny, mne nutí jít víc do hloubky problémů. Nutí mne si více uvědomovat a často si i sama prožít pocity těch, se kterými pracuji.

To vše dohromady mne posunulo v přístupu k mé práci, ale hlavně (a v to věřím) v mém myšlení. Začínám nad svou prací a nad těmi, pro které tu práci dělám, více přemýšlet. Přemýšlím nad jejich problémy a potřebami i nad tím, jestli program nebo způsob výuky, který jsem jim dosud předkládala, je pro ně opravdu vhodný. Jednoduše řečeno, jestli to dělám dobře.

Tuto otázku jsem si nejvíce kladla po absolvování modulu speciální pedagogiky a při přípravě a psaní ročníkové práce, zaměřené na integraci dítěte se speciálními potřebami,  jsem ji pokládala za zásadní.

 Teď už vím, že jsem některé problémy přehlížela nebo jsem je jenom „neuměla vidět“. Ono, když se snažíte najít to, co je špatně, ale nevíte, co a jak hledat, tak se vám to většinou najít nepovede. Takže teď jsem ve fázi, kdy vím co hledat, a tak hledám a snažím se porozumět.

Další pozitivní věc, kterou jsem tímto vzděláváním získala, je jistota, že už mohu něco ze svých vědomostí a zkušeností nabídnout a předvést i svým kolegyním s magisterským vzděláním. A ony samy za mnou dokonce chodí, když si s něčím nevědí rady, a můj názor je zajímá. Zajímal je i celý průběh a způsob e-learningového studia, zajímaly je otázky i řešení předkládaných problémů. Při zmíněné ročníkové práci jsem dokonce vycházela ze spolupráce s nimi a z nutnosti změnit i jejich pohled a přístup k dané problematice.

A co dalo vzdělávání mně osobně? Mám nyní větší sebevědomí, cítím se v práci více potřebná, jistá tím, co dělám, mám prostě ze své práce mnohem lepší pocit.

Markéta Machatá, absolventka SPVČ
ŠD při ZŠ Dolní Ředice

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 29. 11. 2011
Zobrazeno: 2098krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
MACHATÁ, Markéta. Něco o mém vzdělávání. Metodický portál: Články [online]. 29. 11. 2011, [cit. 2019-08-23]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/N/14675/NECO-O-MEM-VZDELAVANI.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.