jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.

" /> jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.

" /> jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.

" /> Inspirace není nikdy dost
Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Inspirace není nikdy dost

Inspirace není nikdy dost

Informativní příspěvek
Autor Vlasta Kohoutová

V červnu spatřil světlo světa sborník inspiritavních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží. Autory "Pedagogických střípků" jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.

      Pedagogové volného času vítají každý kvalitní zdroj nové inspirace a nápadů pro práci s dětmi a mládeží. V zajímavé publikaci „Pedagogické střípky“ jej určitě najdou. V červnu spatřil světlo světa „klíčovský“ sborník inspirativních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží vypracovaných a obhájených absolventy I. ročníku Studia pedagogiky volného času v rámci projektu Klíče pro život. Jeho realizátory jsou Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Národní institut dětí a mládeže.

      U zrodu publikace stál tým organizátorů, lektorů – vysokoškolských učitelů, a čtyřiceti pedagogů volného času – vychovatelek ve školních družinách a školních klubech, pedagogů z domů dětí a mládeže, středisek volného času a také pedagogů neprofesionálů z nestátních neziskových organizací, kteří se rozhodli, že chtějí začít s dětmi pracovat jinak. Projekt Klíče pro život nabídl cestu, jež pedagoga chápe jako průvodce a dítě jako rovnocenného partnera při objevování zákonitostí života. V průběhu celého roku studenti získávali informace, dovednosti a zkušenosti z různých oblastí pedagogiky, psychologie, osobnostně-sociální výchovy a dalších pedagogických a jiných disciplín. Pod vedením zkušených lektorů pak začali připravovat vlastní pedagogické projekty, jejichž realizace se stala praktickou zkouškou k uzavření I. ročníku Studia pedagogiky volného času.
     Každý z projektů byl zpracován pro konkrétní cílovou skupinu a konkrétní prostředí. Jsou neopakovatelným otiskem svých tvůrců a zachycují maximální autenticitu při jejich realizaci.

      Garantka Studia pedagogiky volného času Vlasta Faiferlíková spolu s editorkou Petrou Bláhovou do sborníku zařadily dvanáct nejlepších příkladů dobré praxe, z kterých lidé připravující volnočasové aktivity pro děti a mládež mohou načerpat spoustu nových nápadů a inspirace. Dozvědí se například, jak děti natáčely svou filmovou prvotinu, jak si v keramickém kroužku každý vyrobil dle svého návrhu hodiny nebo třeba jak si děti samy připravily zkoušky, po jejichž absolvování se staly členy Expert týmu, a vymyslely program expedice, během které využily všechny dovednosti a znalosti, jež získaly v horolezeckém a tábornickém kroužku.

      Text publikace je proložen barevnými fotografiemi, které zachycují bezprostřední atmosféru a zaujetí dětí při aktivitách v jednotlivých projektech. Citace účastníků Studia pedagogiky volného času zase dokládají jejich pocity, obavy, ale i radosti, jež celé studium, práci na projektech a nakonec i samotnou realizaci provázely.
      Odměnou autorům „Pedagogických střípků“ bude třeba to, když si po jejich přečtení řeknete: „... ano, tohle se mi líbí“, „ ... tohle mne překvapilo“, „... tohle musím se ,svými‘ dětmi určitě zkusit!“
Sborníkem „Pedagogické střípky“ si můžete listovat zde.

Vlasta Kohoutová, specialistka PR projektu Klíče pro život

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek