Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA
Odborný článek

Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA

8. 11. 2010 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Mgr. Iva Dvořáková

Anotace

Vstupní dvouhodinovka do tématu ŠOA. Ve výuce se pracuje s deníkem a básní J. Ortena a autentickými texty terezínských dětí pomocí metody dramatické výchovy – živých obrazů.

 

O vyučovací hodině dějepisu můžete diskutovat s vyučující této hodiny - Mgr. Ivou Dvořákovou (Gymnázium J. A. Komenského, Nové Strašecí) a s PhDr. Denisou Labischovou, CSc. (Katedra společenských věd, Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě). Pokud byste se jich na cokoliv rádi zeptali nebo máte zájem diskutovat o hodině a natáčení s dalšími diváky této virtuální hospitace, zapojte se do on-line diskuze. Ta bude probíhat v pondělí 22. 11. 2010 od 17.00 do 18.00

Diskuzní fórum k virtuálním hospitacím naleznete zde.

K této virtuální hospitaci je otevřen pohled v digifoliu. Prohlédnout si jej můžete zde.

Literatura a použité zdroje

[1] – BEZCHLEBOVÁ, Maria; FRANKOVÁ, Anita; ŠTICHOVÁ, Eva. Cesta - cíl neznámý (Čítanka). Praha : Academia, 1995. 165 s. ISBN 80-200-0519-6.
[2] – ORTEN, Jiří. Červena kniha (Spisy 3). 1. vydání. Praha : Československý spisovatel, 1994. 327 s. ISBN 80-202-0504-7.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
ppt
8.85 MB
Prezentace
Představení vyučovacího bloku
pdf
113.28 kB
PDF
Autoevaluace
pdf
120.12 kB
PDF
Evaluace

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Iva Dvořáková

Hodnocení od uživatelů

Petr Koubek
9. 11. 2010, 16:51
Vážená paní kolegyně, shlédnutí Vaší hodiny mě nesmírně potěšilo. Pustit se s dospělými studenty, ač zjevně připravenými, uvyklými na dramatizaci a percepci umění, na půdu takových emocí! Pevně věřím, že i podání dalších příkladů, kam vede demagogie, zneužití strachu lidí a technologicky zneužitá moc, zvládáte a že i dík Vám budeme žít v dobrém světě... Petr Koubek absolvent základního kurzu Facing History and Ourselves a nyní didaktik češtiny na VÚP
Iva Dvořáková
11. 11. 2010, 22:32
Děkuji za důvěru, dělám co umím a můžu... Jsem vlastně životní optimista. Nevím, jestli skutečnš přispěju k lepšímu žití - ale - upřímně- ráda bych.
Radek Sárközi
26. 2. 2011, 20:12
Nejlepší hodina z "virtuálních hospitací", kterou jsem viděl :-)
Ondřej Hoberla
28. 4. 2012, 20:48
Dobrý den :)Máte můj velký obdiv, že jste se pustila do něčeho takového :)Chtěl bych se Vás zeptat (ve videu padlo Václav a Boleslav), jestli jste se nepodílala na tvrobě programu v Lužánkách-Legátu nebo jestli jste neabsolvovala nějáký takovýto kurz? Naše třída na tyto akce pravidelně jezdí a nemůžene si to vynachválit :) 

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Zařazení do seriálu:

Tento článek je zařazen do seriálu Virtuální hospitace na gymnáziích.
Ostatní články seriálu:

Klíčové kompetence:

  • Gymnázium
  • Kompetence k učení
  • efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, reflektuje proces vlastního učení a myšlení
  • Gymnázium
  • Kompetence komunikativní
  • prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem
  • Gymnázium
  • Kompetence sociální a personální
  • aktivně spolupracuje při stanovování a dosahování společných cílů

Průřezová témata:

  • Gymnaziální vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Sociální komunikace
  • Gymnaziální vzdělávání
  • Multikulturní výchova
  • Základní problémy sociokulturních rozdílů

Mezioborove presahy:

  • Odborné vzdělávání
  • 68-42-L/51 Bezpečnostně právní činnost

Organizace řízení učební činnosti:

Individuální, Skupinová, Frontální

Organizace prostorová:

Školní třída

Nutné pomůcky:

Papíry, připravené texty pro práci skupin (viz přiložená prezentace), dataprojektor (lze se bez něj i obejít), obrázky Helgy Weissové.