Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Využití webu Evropské organizace pro jaderný...

Ikona teoreticky

Využití webu Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) v přírodovědném vzdělávání

Ikona odbornost
Autor: Jan Maršák
Spoluautor: Svatava Janoušková
Anotace: Informace o možnostech využití webových stránek CERNu.
Obor příspěvku:Fyzika
Klíčová slova: CERN, Evropská organizace pro jaderný výzkum, LHC
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

CERN (zkratka pochází z francouzského názvu Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire) se dostal v posledních několika týdnech do středu pozornosti prakticky všech médií. Byť se jedná o jednu z největších fyzikálních výzkumných organizací ve světě, zabývající se studiem tzv. elementárních částic (mikročástic), která byla založena již v roce 1952, zájem médií o ní v současnosti poutá především fakt, že tato výzkumná instituce uvedla 10. září tohoto roku do provozu největší kolider (urychlovač) hadronů (Large Hadron Collider - LHC) na světě. O tomto kolideru a jeho účelu je možno se dozvědět podrobnější informace přímo na webových stránkách CERNu.

Webové stránky CERNu obsahují také sekci vzdělávání (sekce Education). Tato sekce obsahuje jednak informace o programech pro učitele fyziky (resp. přírodních věd - Teacher Programmes), dále informace o různých didaktických materiálech, využitelných přímo ve výuce přírodovědných předmětů (Teaching Resources) a informace o možnostech organizovaných prohlídek laboratoří v CERNu (Visit CERN).

Programy pro učitele nabízejí kurzy v angličtině nebo i v rodném jazyce, které trvají 3 dny až 3 týdny a umožňují učitelům přímo zažívat atmosféru základního výzkumu na LHC, setkat se se špičkovými vědci a inspirovat se i pro využití zde získaných vědomostí pro výuku ve třídě. Informace o didaktických materiálech pak obsahují nejrůznější prezentace, záznamy přednášek vědců, výukové materiály, filmy, videa, fotografie, postery, animace, hry a náměty pro různé praktické aktivity ve třídě. Veškeré tyto zdroje jsou volně k dispozici a dávají učiteli fyziky i dalších přírodovědných oborů značné možnosti, jak učinit výuku pro žáky zajímavou a jak je co nejvíce v jejich přírodovědném poznávání aktivizovat.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 24. 09. 2008
Zobrazeno: 2978krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
MARŠÁK, Jan. Využití webu Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) v přírodovědném vzdělávání. Metodický portál: Články [online]. 24. 09. 2008, [cit. 2020-05-28]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/2642/VYUZITI-WEBU-EVROPSKE-ORGANIZACE-PRO-JADERNY-VYZKUM-CERN-V-PRIRODOVEDNEM-VZDELAVANI.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.