Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Spolupráce učitelů zlepšuje výsledky žáků...

Ikona informativni

Spolupráce učitelů zlepšuje výsledky žáků (USA)

Autor: Anna Valouchová
Anotace: Příklad americké střední školy A. Stevensona potvrzuje, že spolupráce mezi učiteli má pozitivní vliv nejen na jejich pracovní prostředí, ale především na výsledky žáků.

Příklad americké střední školy A. Stevensona potvrzuje, že spolupráce mezi učiteli má pozitivní vliv nejen na jejich pracovní prostředí, ale především na výsledky žáků. Tato škola se totiž chlubí jedněmi z nejvyšších procent studentů, kteří po jejím skončení pokračují studiem na vysoké škole (96 %). A již čtyřikrát byla oceněna jako mimořádně inovativní a úspěšná škola. A jak to tedy funguje? Každý pedagog je zapojen alespoň do jednoho pracovního týmu, např. podle svého oboru, v němž společně s ostatními kolegy hledají optimální vyučovací metody, stanovují společně učební plány, dohadují společné standardy hodnocení žáků, domlouvají mezipředmětové aktivity apod., jinými slovy spolupracují na zkvalitňování výuky, což se samozřejmě odráží na výsledcích studentů. Sdílení informací také usnadňuje individuální přístup ke studentům.

Zavedení takového systému může zpočátku vyvolat obavy, že učitelé ztratí svou autonomii nebo že budou vystaveni kritice. Nakonec jsou ale vyučující rádi, že na řešení svých problémů nezůstanou sami. Ovšem aby byl tento systém práce úspěšný, musí být pro něj na škole vytvořeny patřičné podmínky: pro společná setkávání vymezit jasně daný čas v pracovní době pedagogů, vyjasnit si účel a pravidla spolupráce a nastavit měřitelné indikátory, podle kterých lze určit, zda se výsledky žáků skutečně zlepšují. Více informací zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 08. 04. 2008
Zobrazeno: 2902krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
VALOUCHOVÁ, Anna. Spolupráce učitelů zlepšuje výsledky žáků (USA). Metodický portál: Články [online]. 08. 04. 2008, [cit. 2019-12-08]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/2201/SPOLUPRACE-UCITELU-ZLEPSUJE-VYSLEDKY-ZAKU-USA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.