Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku

Ikona teoreticky

Zadní kolečka

Ikona odbornost
Autor: Jan Kubica
Spoluautor: Ladislav Mišík
Anotace: Žijeme v době, kdy finance "vládnou" světu a je nutné, aby se žáci již na škole naučili s nimi dobře hospodařit, plánovat výdaje, náklady a svoji finanční strategii.
Téma příspěvku:Finanční gramotnost
Klíčová slova: finanční gramotnost, finanční strategie, spoření, úrok, geometrická řada

Text článku:

Mezi hlavní témata ve výuce patří Finanční gramotnost, Finanční matematika. Jedna ze základních otázek je penze. V přiložené úloze si žáci mohou vypočítat, jaké budou jejich úspory, pokud si začnou v různých etapách svého života spořit.

Dva přátelé (Pavel a Tomáš) nastoupili ve svých 25 letech do prvního zaměstnání. Pavel už v tomto věku myslí na „zadní kolečka“ a začíná si měsíčně spořit 300 Kč s průměrným ročním zhodnocením 3 %. Tomáš ve svých 40 letech rovněž začne spořit, ale měsíčně si již odkládá, na rozdíl od Pavla, dvojnásobnou částku – tzn. 600 Kč, a to se stejným ročním zhodnocením (3 %). Jak velké budou úspory Pavla a Tomáše v jejich 65 letech, kdy svorně odejdou do penze?

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
doc25 kBZadní kolečka
Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 15. 11. 2017
Zobrazeno: 328krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 4
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
2 uživatelé Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
KUBICA, Jan. Zadní kolečka. Metodický portál: Články [online]. 15. 11. 2017, [cit. 2017-12-14]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/21624/ZADNI-KOLECKA.html>. ISSN 1802-4785.
Doporučte materiál
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.