Odborný článek

Zadní kolečka

15. 11. 2017 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Jan Kubica
Spoluautor
Ladislav Mišík

Anotace

Žijeme v době, kdy finance "vládnou" světu a je nutné, aby se žáci již na škole naučili s nimi dobře hospodařit, plánovat výdaje, náklady a svoji finanční strategii.

Mezi hlavní témata ve výuce patří Finanční gramotnost, Finanční matematika. Jedna ze základních otázek je penze. V přiložené úloze si žáci mohou vypočítat, jaké budou jejich úspory, pokud si začnou v různých etapách svého života spořit.

Dva přátelé (Pavel a Tomáš) nastoupili ve svých 25 letech do prvního zaměstnání. Pavel už v tomto věku myslí na „zadní kolečka“ a začíná si měsíčně spořit 300 Kč s průměrným ročním zhodnocením 3 %. Tomáš ve svých 40 letech rovněž začne spořit, ale měsíčně si již odkládá, na rozdíl od Pavla, dvojnásobnou částku – tzn. 600 Kč, a to se stejným ročním zhodnocením (3 %). Jak velké budou úspory Pavla a Tomáše v jejich 65 letech, kdy svorně odejdou do penze?

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
docx
24.41 kB
Dokument
Zadní kolečka

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jan Kubica

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Téma článku:

Finanční gramotnost