Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Jak americké standardizované testy ovlivňují výuku psaní
Odborný článek

Jak americké standardizované testy ovlivňují výuku psaní

26. 3. 2008 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Anna Valouchová

Anotace

Od roku 2005 je součástí amerických standardizovaných testů SAT sekce, která ověřuje dovednosti studentů v psaní, např. prostřednictvím krátké eseje.

Od roku 2005 je součástí amerických standardizovaných testů SAT sekce, která ověřuje dovednosti studentů v psaní, např. prostřednictvím krátké eseje. (Testy SAT skládají studenti na konci střední školy a jejich výsledky do značné míry ovlivňují přijetí na vysokou školu.) Organizace College Board, která testy SAT vyvíjí, publikovala na konci loňského roku výsledky studie, v níž se zabývá otázkami, jak začlenění této sekce ovlivnilo výuku psaní na základních a především středních školách. Většina dotázaných pedagogů a administrativních pracovníků škol je přesvědčena, že její zavedení vedlo k zvýšenému zájmu a k celkově větší časové dotaci věnované výuce psaní souvislých textů a také k navýšení prostředků na výuku psaní, a to i na kurzy dalšího vzdělávání pro pedagogy. Učitelé dále uvedli, že se také změnil způsob, jak se psaní na školách vyučuje. Zhruba dvě třetiny dotázaných se domnívají, že zvýšený zájem o psaní souvisí právě se změnami v testech SAT. Tyto změny tedy hodnotí většina dotázaných pozitivně, jen asi 10 % uvedlo, že časově omezené eseje by neměly být předmětem testů, a vyjádřili obavu, aby se cílem výuky psaní nestala příprava na konkrétní způsob testování, namísto rozvoje obecných dovedností. Zprávu o studii naleznete v příloze.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
1.15 MB
PDF
Zpráva o studii

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.