Od roku 2005 je součástí amerických standardizovaných testů SAT sekce, která ověřuje dovednosti studentů v psaní, např. prostřednictvím krátké eseje. (Testy SAT skládají studenti na konci střední školy a jejich výsledky do značné míry ovlivňují přijetí na vysokou školu.) Organizace College Board, která testy SAT vyvíjí, publikovala na konci loňského roku výsledky studie, v níž se zabývá otázkami, jak začlenění této sekce ovlivnilo výuku psaní na základních a především středních školách. Většina dotázaných pedagogů a administrativních pracovníků škol je přesvědčena, že její zavedení vedlo k zvýšenému zájmu a k celkově větší časové dotaci věnované výuce psaní souvislých textů a také k navýšení prostředků na výuku psaní, a to i na kurzy dalšího vzdělávání pro pedagogy. Učitelé dále uvedli, že se také změnil způsob, jak se psaní na školách vyučuje. Zhruba dvě třetiny dotázaných se domnívají, že zvýšený zájem o psaní souvisí právě se změnami v testech SAT. Tyto změny tedy hodnotí většina dotázaných pozitivně, jen asi 10 % uvedlo, že časově omezené eseje by neměly být předmětem testů, a vyjádřili obavu, aby se cílem výuky psaní nestala příprava na konkrétní způsob testování, namísto rozvoje obecných dovedností. Zprávu o studii naleznete v příloze.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.