Učitel rozdá žákům vytištěný pracovní list a odpovídající úryvek z projevu E. Heydricha, který je dostupný v publikaci "XX. století o sobě, dějiny v dokumentech" na str. 107 nebo v on-line podobě na http://klempera.tripod.com/heydrich.htm.
Učitel ponechá žákům dostatek času, aby si text mohli pozorně přečíst a řádně vypracovat otázky z pracovního listu. Žáci mohou pracovat ve dvojicích či samostatně.
Učitel s žáky společně zkontroluje vypracovaný list. U poslední otázky evokuje diskuzi.
V souvislosti s tématem je vhodné zmínit se o seriálu ČT Heydrich – konečné řešení, který je svým rozsahem a zpracováním jedinečný. Z časových důvodů jej však nelze ve výuce náležitě využít (kromě úryvků). Proto je vhodné předat alespoň adresu pořadů žákům pro domácí sledování.
Motivací pro sledování dokumentu může být bonusová otázka při tematickém opakování, kterým uzavíráme každé téma za účelem zjištění základních znalostí a k ukončení tematického celku.
Vzhledem k tomu, že došlo k ověření pouze jedenkrát, není možné zaujmout objektivní vyhodnocení metody práce v hodině. Protože je v poslední době čím dál těžší zaujmout žáky a přivést je k aktivní přípravě do hodin, je tento pracovní typ hodiny výhodný nejen k získání informací, ale i k ohodnocení práce v hodině.
Práce s textem podporuje aktivní přístup k získávání vědomostí, ale podporuje i čtenářskou gramotnost.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Alternativní výuka dějepisu na gymnáziích.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: