Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Gymnaziální vzdělávání > Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny...

Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny) periodické soustavy prvků

Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autor Lucie Štefanová

Pracovní listy jsou zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou zaměřené na zákonitosti vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině). Jsou vhodnou pomůckou učitele i žáka při procvičování vlastností jednotlivých prvků a zákonitostí vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině).

Kdy použít pracovní list?

Jakmile žáci získají základní informace o prvcích V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny), je důležité tyto informace procvičit. Nejvhodnější metodou jsou pracovní listy. Každý žák by měl mít svůj pracovní list, aby si mohl individuálně vpisovat i určité poznámky, které by mu mohly sloužit k lepšímu pochopení probíraného tématu.

K procvičení jsou připravené pracovní listy - V.A (15. skupina) PSP, dusík, fosfor, VI.A (16. skupina) PSP, kyslík, síra. Důležité je, aby žáci získali zpětnou vazbu, proto je připraveno i autorské řešení - V.A (15. skupina) PSP, dusík, fosfor, VI.A (16. skupina) PSP, kyslík, síra daných pracovních listů.

Cílová skupina žáků

Pracovní listy jsou určené pro žáky vyššího gymnázia. Podle současných osnov proto doporučujeme jejich použití např. v těchto ročnících:

  • 1. ročník čtyřletého gymnázia
  • 3. ročník šestiletého gymnázia
  • 5. ročník osmiletého gymnázia
Využité metody
  • metoda řešení problémů
  • metoda reprodukce poznatků a způsobů činnosti
  • aktualizace vědomostí a pochopení získaných znalostí
Organizace činnosti

Pracovní listy lze zadat žákům jako:

  • samostatnou, individuální práci,
  • skupinovou práci.

Učitel může poskytovat upřesňující informace a zodpovídat dotazy žáků.

Vyhodnocení

Vzhledem k tomu, že žáci mohou řešit pracovní list samostatně nebo ve skupině, je sebehodnocení žáka individuální či skupinové.

Závěr

Pracovní listy slouží žákovi jako pomůcka k procvičení tématu V.A skupina (15. skupina) a VI.A skupina (16. skupina) periodické soustavy prvků.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám