Uvedená forma hry Riskuj! na téma "p-prvky" byla vytvořena jako jedna z možností, jak aktivizovat poměrně nenáročnou formou všechny žáky ve třídě při hodinách chemie. Výhodou je, že si učitel podle možností sám určí čas, který bude této hře věnován. Navíc má hned několik možností, jak celou hru realizovat.
V prvním článku se dozvíte kompletní informace o:
Tato sada otázek vznikla pro potřeby opakování a prohloubení poznatků z tematického celku "p-prvky".
Hra je určena pro žáky, kteří se seznámili s učivem anorganické chemie, konkrétně se všemi p-prvky, tj. prvky III. A až VIII. A skupiny. Vhodná je pro žáky současných 1. ročníků čtyřletého gymnázia, což odpovídá 3. ročníku šestiletého a 5. ročníku osmiletého gymnázia. Hru lze též použít v posledním ročníku gymnázií v rámci volitelných seminářů, kde se žáci připravují k maturitě z chemie nebo k přijímacím zkouškám z chemie na VŠ. Tato hra se dá použít k opakování probraného učiva o p-prvcích. Každý vyučující si samozřejmě může vytvořit i další sady otázek pro jiná témata ze vzdělávacího obsahu.
Pro otázky z této sady jsou charakteristické následující prvky:
Hlavní přínos této hry do vzdělávacího procesu nalezneme v tom, že působí na žáky velmi motivačně. Vyskytují se v ní prvky ze života a z dalších vzdělávacích oborů - biologie a českého jazyka. Zadání některých otázek bylo vytvořeno tak, aby bylo pro žáky zajímavé. Při řešení těchto otázek pak musí použít nejen získané poznatky, ale také své zkušenosti z běžného života v podobě informací, se kterými se setkal např. v médiích.
Žáci si rozvíjejí svoje schopnosti uvažovat o problémech, upevňují a rozšiřují si své znalosti. Naučí se nenásilnou formou ověřit si své vědomosti a zároveň mají možnost vžít se do role účastníka stejnojmenné soutěže. Opatrnější žáci postupně získávají odvahu zdravě riskovat.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.