Odborný článek

Ostatní

25. 4. 2007 Gymnaziální vzdělávání
Autor
VUP Praha

Anotace

Časté dotazy - ostatní

Konzultační centrum
Potřebujete pomoci s tvorbou svého školního vzdělávacího programu?


Jaký je rozdíl mezi aprobovaností a kvalifikovaností vyučujícího?
Termín aprobovanost se běžně používá mezi učiteli, zákon o pedagogických pracovnících jej ovšem oficiálně nezná, nýbrž používá termín odborná kvalifikace. Prakticky ovšem oba termíny pojmenovávají totéž. V § 9 se uvádí: (1) Učitel všeobecně vzdělávacích předmětů střední školy získává odbornou kvalifikaci vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném magisterském studijním programu

  1. v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů střední školy,
  2. v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů druhého stupně základní školy a všeobecně vzdělávacích předmětů střední školy [...].

Platí RVP G i pro žáky s handicapem, kteří jsou integrováni do běžného gymnázia? Pokud ano, v jakém rozsahu?
RVP G je závazný i pro tyto žáky, ale umožňuje určité úlevy. V části D - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - se stanovuje, že RVP G je možné pro účely vzdělávání těchto žáků upravit v souladu s jejich speciálními vzdělávacími potřebami, možnostmi a zdravotním stavem. V těchto případech musí škola žákovi vytvořit individuální vzdělávací plán, podle kterého se pak vzdělávání žáka řídí.

Jak rozumět spojení „průměrný prospěch vypočtený na dvě desetinná místa", které se objevuje na nové přihlášce ke studiu na SŠ? Jde tedy o průměr zaokrouhlený, či nezaokrouhlený?
Průměr vypočtený na dvě desetinná místa lze chápat jako průměr zaokrouhlený na dvě desetinná místa (konzultováno s MŠMT).

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
VUP Praha

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.