Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Učíme se anglicky hrou – téma clothes

Ikona prakticky

Učíme se anglicky hrou – téma clothes

Ikona inspirace
Autor: Lucie Zormanová
Anotace: První podání výuky cizího jazyka v mladším školním věku bývá často určující pro další motivaci do učení, proto je nutné učit děti cizím jazykům hravou formou tak, aby je výuka bavila. Mně se velice osvědčilo učení formou inscenací pohádek a pomocí didaktických her, díky nimž si žáci zafixují učivo hravou, zábavnou formou. Scénické hry jsem se kvůli omezené slovní zásobě a neznalosti gramatiky malých dětí snažila co nejvíce psát v prostém přítomném čase.
Podpora výuky jazyka:
Klíčové kompetence:
  1. Základní vzdělávání » Kompetence komunikativní » formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projevu
Očekávaný výstup:
  1. základní vzdělávání » Jazyk a jazyková komunikace » 1. stupeň » Cizí jazyk » Čtení s porozuměním » 2. období » rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
Mezioborové přesahy a vazby: Nejsou přiřazeny žádné mezioborové přesahy.
Průřezová témata:

Nejsou přiřazena žádná průřezová témata.

Organizace řízení učební činnosti: Frontální, Skupinová
Organizace prostorová: Školní třída
Nutné pomůcky: masky a kulisy
Klíčová slova: clothes, mladší školní věk, didaktické a scénické hry

Pohádka

Popelka (Cinderella)

Postup

  • Učitel vysvětlí žákům tuto pohádku:
    • Na scéně jsou vypravěč a Popelka, přicházejí sestry a macecha.
  • Učitel se s ostatními žáky domluví, které role budou představovat.
  • Žáci si připraví kulisy a své převleky (pokud je vyrobili během předchozích hodin – jiná témata didaktických her).

Doporučení: Postupujte po menších krocích.

Žáci se naučí a procvičí si:

  • Vazby make hair, make a dress
  • Budoucí čas: It will be
  • Vazbu get married
  • Vazbu fall in love
  • Vazbu magic will be over

Cinderella

Storyteller: A rich man and his wife have a beautiful little daughter. But the mother is ill and dies. The father gets married with another lady. This lady is bad and has two daughters.

Step-mother (nese dopis): The prince invites us. It will be a ball.

Storyteller: Cinderella makes a dress and makes hair to a sister but she can´t go to the ball.

  • Popelka, potom co sestry odešly, sedí sama doma, přebírá hrách a pláče, protože je jí líto, že nemůže jít také na ples. Na scénu přichází víla.

Nymph: I make you a nice ball-dress, a gold necklace, a gold bracelet, glass slippers and a coach with four horses and a coachman but you must go back to noon because at noon the magic will be over.

Storyteller: Cinderella goes to the ball. At the ball prince dances only with her and falls in love with her.

At noon Cinderella runs back quickly at home.

On the stairways Cinderella lost her slipper.

  • Na scéně je princ, který pověřuje sluhy následujícím úkolem

Prince: You must find a girl who wears this slipper.

Storyteller: They try on this slipper on all girls of the country, last girl is Cinderella.

Prince get married Cinderella.

Didaktické hry

Scénka v obchodě

Žáci se naučí a procvičí si:

  • Konverzovat na téma oblečení
  • Osvojí si fráze potřebné pro nakupování
  • Samostatně vymyslet krátkou divadelní scénu

Postup: Slovíčka z tématu oblečení se lze také snadno a hravě naučit pomocí divadelních her, které si vymyslí jednotlivé dvojice. Jednotlivé dvojice si vymyslí scénku představující komunikaci prodavačky a zákazníka v obchodě s oblečením.

Oblečení v 5 minutách

Postup: Žáci v 5 minutách mají za úkol napsat, co nejvíce slov – oblečení. Může se soutěžit tak, že každý píše sám za sebe nebo žáci jsou rozděleni na dvě družstva, která píší vzadu za tabuli. Počítají se jen slova, která jsou dobře napsaná. Vyhrává ten, který má dobře napsaných slov nejvíce.

Popis oblečení

Žáci se naučí a procvičí si:

  • I have got
  • Názvy oblečení, názvy barev

Postup: Žáci předstoupí před ostatní a popíši své oblečení.

Kreslení podle podpisu

Žáci se naučí a procvičí si:

  • She/he has got
  • Názvy oblečení, názvy barev
  • Vzhledové charakteristiky osob

Postup: Žáci si vymyslí postavu s oblečením, kterou popíši ostatním, a ostatní spolužáci podle toho kreslí. Např. My mummy is tall and slim. She has got long blond hair and green eyes. She wears red T-shirt and blue skirt and black slippers.

Návrhář

Žáci se naučí a procvičí si:

  • Názvy oblečení, názvy barev, názvy materiálů, látek

Popis: Žáci si zahrají na módní návrháře, mají za úkol nakreslit návrh na šaty a popsat je ostatním.

Hledání a třídění lístečků

Postup: Učitel po třídě rozhází lístečky s názvy oblečení. Žáci mají za úkol všechny najít a roztřídit je do skupin, např. na mužské a ženské oblečení nebo na oblečení podle roční doby.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 01. 07. 2011
Zobrazeno: 6547krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 3

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku : 3
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
1 uživatel Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
ZORMANOVÁ, Lucie. Učíme se anglicky hrou – téma clothes. Metodický portál: Články [online]. 01. 07. 2011, [cit. 2019-11-22]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/12775/UCIME-SE-ANGLICKY-HROU---TEMA-CLOTHES.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
1.Autor: Recenzent1Vloženo: 01. 07. 2011 10:00
V tomto příspěvku najde určitě spousta učitelů cizího jazyka inspirativní náměty k práci.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.