Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Přispívají počítačové hry v hodinách k lepším...

Ikona informativni

Přispívají počítačové hry v hodinách k lepším výsledkům z matematiky?

Autor: Anna Valouchová
Anotace: Na základě dosavadních výsledků experimentu probíhajícím na 32 skotských školách se zdá, že ano.
Klíčová slova: počítač, matematika
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.


Zdá se, že ano. Jedenáctiletí žáci 32 skotských škol začínají každý den hrou Brain Training dr. Kawashima. Tato hra obsahuje mj. jednoduché matematické příklady na sčítání, násobilku, různé doplňovačky nebo sudoku. Hraje se na přenosné herní konzole se dvěma obrazovkami, z nichž jedna je dotyková a některé výsledky se na ni zapisují nebo kreslí. Po devíti týdnech se porovnal pokrok žáků, kteří se zapojili do tohoto „experimentu", s výsledky žáků v kontrolní skupině, kde výuka probíhala klasickým způsobem, přičemž v první byly zaznamenány o 50 % lepší výsledky v matematice než ve skupině kontrolní. A situace se nezlepšila jen v matematice. Učitelé zaznamenali také zlepšení chování, větší motivaci k učivu, zlepšila se docházka a žáci dokonce lépe píší. Dodávají, že úspěch ale nestojí jen na počítačové hře, kvalitní práce pedagogů je nezbytnou podmínkou jakéhokoli zlepšení. Více informací zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 14. 11. 2008
Zobrazeno: 4479krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
VALOUCHOVÁ, Anna. Přispívají počítačové hry v hodinách k lepším výsledkům z matematiky?. Metodický portál: Články [online]. 14. 11. 2008, [cit. 2020-04-08]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2775/PRISPIVAJI-POCITACOVE-HRY-V-HODINACH-K-LEPSIM-VYSLEDKUM-Z-MATEMATIKY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.